۱۹ دی ۱۳۹۶، ۹:۳۳

مدیر کتابخانه مصلی اعظم تبریز:

۱۵ هزار نفر عضو کتابخانه مصلی تبریز هستند

۱۵ هزار نفر عضو کتابخانه مصلی تبریز هستند

تبریز - مدیر کتابخانه مصلی اعظم تبریز گفت: تا پایان نیمه اول دی سال جاری ۱۵ هزار و ۵۳۸ نفر عضو این کتابخانه شده اند.

حسین سلیمی باهر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فصل امتحانات دانش اموزان و دانشجویان اظهار داشت: روزانه بیش از هزار نفر مراجعه کننده به کتابخانه مصلی اعظم تبریز وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آمار ثبت شده طی هفته گذشته پنج هزار و ۵۶۰ نفر به این کتابخانه مراجعه کرده اند که سه هزار و ۴۵۶ نفر از آنها را آقایان و دو هزار و ۱۰۴ نفر را خانم ها تشکیل داده است.

سلیمی باهر با بیان این که تعداد مراجعه کنندگان خانم به کتابخانه مصلی کمتر است ولی تعداد کتاب های به امانت گرفته شده آنها بیشتراز آقایان است افزود: به طوری که طی هفته گذشته یک هزار و ۷۷۳ جلد کتاب به امانت گرفته شده است که ۸۴۲ جلد توسط آقایان و ۹۳۱ جلد توسط خانم ها بوده است.

مدیر کتابخانه مصلی اعظم تبریز در ادامه تعداد کتاب های موجود در کتابخانه مصلی را ۵۵ هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود: این کتاب ها در عناوین و رشته های مختلف ارتباطات، روانشناسی، ادبیات، فلسفه، کتاب های دانشگاهی در رشته هایی مانند مهندسی، پزشکی، دین و فرهنگ و جامعه شناسی است.

وی یکی دیگر از بخش های کتابخانه مصلی را شامل بخش انفورماتیک دانست و گفت: در این بخش آموزش، اسکن، استفاده از اینترنت، cd های آموزشی و... و. در اختیار  دانش آموزان، دانشجویان و محققین قرار دارد.

سلیمی باهر در بخش دیگری از صحبت های خود از تجهیز این کتابخانه به  کتاب های چاپ جدید خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید و تجهیز کتابخانه مصلی  اختصاص یافته است.

وی افزود: کتاب های خریداری شده در حوزه تخصصی رشته های مختلف و به پیشنهاد اعضای کتابخانه که قدرت خرید بالایی نداشتند صورت گرفته است.

مدیر کتابخانه مصلی اعظم تبریز از اهدای کتاب توسط خیرین به مجموعه کتابخانه مصلی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا  پایان آبان ماه ۹۸۸ جلد کتاب  در قالب ۶۷۶ عنوان کتاب به کتابخانه مصلی اهدا شده است.

بنا به گفته سلیمی باهر کتابخانه مصلی اعظم تبریز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۸ شب در خدمت علاقه مندان کتاب و مطالعه بوده و به ارائه خدمات فرهنگی و اموزشی می پردازد.

کد خبر 4194830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha