۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷

مدیرعامل شرکت توانیر:

هوشمند سازی شبکه و افزایش ضریب بار و تاب آوری رویکرد توانیر است

هوشمند سازی شبکه و افزایش ضریب بار و تاب آوری رویکرد توانیر است

قزوین- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: توسعه هوشمند سازی شبکه، بهبود ضریب بار، افزایش تاب آوری، ایجاد شفافیت و انضباط مالی از مهمترین برنامه های آینده شرکت توانیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش کردی در مراسم افتتاح ۱۳ طرح توزیع وفوق توزیع استان قزوین که روز چهارشنبه درسالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: تولید انرژی برق پیچیدگی های خاص خود را دارد و تولید پایدار و تامین نیازهای بخش های مختلف بسیار مهم است که با کمک نیروی انسانی متخصص و متعهد این وظیفه بخوبی عملی شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: نیاز به انرژی هر روز بیشتر می شود و صنعت برق با داشتن بزرگترین شبکه سخت افزاری با گردش مالی ۲۸ هزار میلیارد تومانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: حفظ و نگهداری شبکه برق نیازمند دانش بالایی است که خوشبختانه از آن برخورداریم و با اتکا به نیروهای نخبه و کارآمد توانسته ایم ماموریتهای خود را انجام دهیم.

کردی تصریح کرد: با وجود تحریم ها و کمبود شدید نقدینگی در ادوار مختلف هرگز اجازه ندادیم تولید انرژی دچار وقفه ویا توقف شود و با توجه به زمان بر بودن و پر هزینه بودن کار توانستیم موفق عمل کنیم.

رویکرد ما در صنعت برق ویژه است

وی بیان کرد: برق یک صنعت ویژه و تخصصی است و به نگاه ویژه هم نیاز دارد و باید با استفاده از تجارب بین المللی بتوانیم موفقیت خودراتضمین کرده و کارهای بزرگی را اجرایی کنیم.

مدیریت مصرف در صنعت برق ضروری است

وی بیان کرد: مدیریت مصرف در این صنعت بسیار مهم است و اگر بتوانیم مصرف استاندارد را محقق کنیم در سایر بخشها نیز با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

کردی تصریح کرد: سالهاست در حوزه مدیریت مصرف در حال گفتگو هستیم اما ۶۰ درصد ظرفیت های این بخش هنوز محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهارداشت: اگر بتوانیم در مدیریت مصرف و قیمت تمام شده، به نگاه واحدی برسیم به سود اقتصاد کشور است ومیتواند بسیاری از هزینه های ما را کاهش دهد.

بخش توزیع، پیشانی صنعت برق است

وی اضافه کرد: بخش توزیع در واقع پیشانی صنعت برق است لذا در شرکت توانیر برنامه ویژه ای برای شرکت های توزیع داریم که افزایش تقاضا، ورود تکنولوژی روز، برون سپاری کارها، ساماندهی نظام های مالی، تعامل گسترده با نهادهای شهری و مشترکان و جلوگیری از خاموشی ها از آن جمله است.

چشم انداز ما کمترین خاموشی است

وی بیان کرد: چشم انداز و رویکرد مهم ما تحقق کمترین خاموشی، بالاترین کیفیت تولید انرژی و تامین انرژی پایدار و کاهش تلفات است و در این راستا از حضور بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری بشدت استقبال می کنیم.

کردی یادآورشد: توسعه هوشمند سازی شبکه، بهبود ضریب بار، افزایش تاب آوری، ایجاد شفافیت و انضباط مالی در برنامه های شرکت توانیر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: با تعریف این شاخص ها از این پس ارزیابی مدیران صنعت برق با این ملاک ها خواهد بود تا از برنامه عقب نمانیم.

صنعت برق قزوین پویاست

کردی در ادامه با اعلام رضایت از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و شرکت برق منطقه ای زنجان اظهارداشت:اینکه قزوین ازمیانگین کشوری بالاتر قرار دارد نشان می دهد از ظرفیت ها بخوبی استفاده کرده و به جایگاه مناسبی رسیده که ارزشمند است.

وی گفت: ۶۷ درصد برق استان قزوین مولد است و در صنعت مصرف می شود و این جایگاه اهمیت سرمایه گذاری در این استان را دوچندان می کند و با توجه به سطح فرهنگ و آگاهی عمومی مردم شاخص های صنعت برق در این منطقه رو به بهبود است.

وی اضافه کرد: برای احداث نیروگاه جدید در بویین زهرا، ایجاد پست های جدید در شهرک های صنعتی، توسعه انرژی های تجدیدپذیر آمادگی کامل داریم و امیدواریم بخش خصوصی برای ساخت نیروگاههای بادی و خورشیدی در قزوین استقبال خوبی داشته باشد.

افزایش راندمان به ۶۰ درصد در دستور کار است

کردی اظهارداشت: در DG مشکل نداریم و علاقمندیم راندمان کار از ۴۱ درصد کنونی به بالای ۶۰ درصد برسد تا از هدر رفت انرژی و حرارت جلوگیری شود.

وی گفت: از این پس مجوزهای جدید نیروگاهی فقط در بخش CHP و  CCHP که راندمان بالایی دارد صادر می شود و این فرصت می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد و مورد اقبال قرار گیرد.

کردی افزود: نرخ خرید برق در  DG اقتصادی است اما اگر بتوانیم از حرارت تلف شده در تولید هم استفاده کنیم سود سرمایه گذار بیشتر میشود و راندمان به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید.

در این مراسم ۱۳ پروژه صنعت برق استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۴۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 4196410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha