۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱

در دارالقرآن رضوی؛

مراسم گرامی داشت «کاظم حسن زاده» برگزار می شود

مراسم گرامی داشت «کاظم حسن زاده» برگزار می شود

محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد ارتحال قاری و استاد بین المللی قرآن کریم محمدکاظم حسن زاده در دارالقرآن حرم رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر؛ محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد ارتحال قاری و استاد بین المللی قرآن کریم محمدکاظم حسن زاده در دارالقرآن حرم رضوی برگزار می شود.

این مراسم جمعه ۲۹ دی ماه  بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن واقع در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

این مراسم از سوی مرکز خدمات قرآنیان مشهد و شهرداری مشهد برگزار می شود.

همچنین مراسم دیگری روز سه شنبه ۳ بهمن ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در بلوار وحدت، بلوار ولایت حسینیه سید الشهداء برگزار می شود.

گفتنی است، مرحوم حسن زاده نفر برتر مسابقات کشوری اوقاف در سال ۱۳۷۰ و دارای چندین مقام کشوری در مسابقات قرآنی مختلف بود و بسیاری از اساتید و قاریان و حافظان بین المللی کشور از جمله سید حمید رضا هروی، مهدی صیاف زاده، جواد کاشفی و مهدی حسنی از شاگردان استاد حسن زاده هستند.

در هفتمین مراسم تکریم از چهره های قرآنی کشور که در سال ۹۱ برگزار شد از استاد حسن زاده به عنوان استاد برجسته قرآنی تقدیر شد.

استاد حاج محمدکاظم حسن زاده در سال ۱۳۳۴ در مشهد دیده به جهان گشود و از سن چهار سالگی فعالیت قرآنی خود را آغاز کرد و در طول عمر بابرکت خویش، افزون بر سفر به شهرهای مختلف ایران اسلامی برای تلاوت قرآن به کشورهای متعددی از جمله ایتالیا، اندونزی، عربستان، لبنان و پاکستان سفر کرد.

این قاری پیشکسوت که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود شامگاه دوشنبه در سن ۵۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر 4202175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha