۲۸ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱

به مناسبت هفته قرآن و عترت فارس؛

بازدید معاون مرکزتبلیغ وترویج مرکزهنرهای تجسمی ازنمایشگاه قرآنی

بازدید معاون مرکزتبلیغ  وترویج مرکزهنرهای تجسمی ازنمایشگاه قرآنی

شیراز- معاون مرکز تبلیغ و ترویج مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب های قرآنی در نگارخانه وصال دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تن چهارشنبه شب در ششمین روز از هفته قرآن و عترت استان فارس ضمن بازدید از آثار نمایشگاه قرآنی در نگارخانه وصال بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر، اظهار کرد: وجود ظرفیت بالای هنری در استان  فارس می تواند زمینه را برای ورود به بحث اقتصاد هنر فراهم کرده و گروهی از هنرمندان اجرایی مورد اعتماد هنرمندان زمینه را برای بازاریابی و ورود به بازار های  فروش فراهم کنند.

روح الله محرری، دبیر اجرایی این نمایشگاه هم گفت: این نمایشگاه به همت کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شده و پنجشنبه شب به کار خود پایان خواهد داد.

وی  تصریح کرد: آثار هنرمندان برجسته و توانمند در بخش های نسخ، ثلث و محقّق ، شکسته و نستعلیق  در نمایشگاه عرضه شده که البته  با برنامه ریزی انجام شده آثار خط معلّی  وهمچنین آثار تذهیب های قرآنی نیز به نمایش گذاشته شده اند.

مدیرهنری نمایشگاه هنر قرآنی فارس اضافه کرد: بسیاری از استعدادها و قابلیت هایی وجود دارند که ما هنوز کشف نکرده ایم، بنابراین با برنامه ریزی های انجام شده این هنرمندان در برنامه های بعدی به جمع هنرمندان قرآنی پیوند داده می شوند.

محرری در ادامه افزود: مناسبت این نمایشگاه، معرفی فعالان قرآنی در حوزه خوشنویسی و تذهیب است  که در هفته قرآن و عترت فارس در حال برگزاری است.

مدیر هنری نمایشگاه  خوشنویسی و تذهیب های قرآنی فارس مهمترین ویژگی برجسته این نمایشگاه و آثار را در استفاده همزمان از اقلام مختلف قلم خوشنویسی از قلم غبار تا کتابت، قلم مشقی و قلم جلی دانست و تصریح کرد: در برخی از آثار،آیات قرآن با ترجمه مفهومی، در بخشی دیگر با ترجمه مستقیم و در تعدادی دیگر ترجمه ها به صورت اشعار موزون فارسی در کنار متون قرآنی قرار گرفته و با تذهیب همراه شده است.

کد خبر 4203389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha