۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴

هفتمین دوره تخصصی اقراء در یزد به پایان رسید

هفتمین دوره تخصصی اقراء در یزد به پایان رسید

هفتمین دوره تخصصی  اقراء با حضور پرشور قرآنیان استان یزد و در مسجد امیر چخماق این شهر، با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین دوره تخصصی  اقراء با حضور پرشور قرآنیان استان یزد و در مسجد امیر چخماق این شهر، با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت.

در این دوره حسن مختاری و علی اکبر کاظمی از قاریان و مدرسان ممتاز یزدی پس از تلاوت و تحویل یک دوره کل قرآن نزد استاد شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور از کشور مصر، اجازه قرائت به روایت حفص از عاصم را دریافت کردند.

در مراسم اختتامیه که با تلاوت حسین دستجردی از قاریان ممتاز استان آغاز شد، شیخ عصفور بیان کرد: قرآنی که پیامبر(ص) تلاوت می‌کردند با همان شیوه، نسل به نسل به ما رسیده، بدون اینکه تحریفی در آن شده باشد و تلاوت اساتید حاضر در دوره‌های تخصصی اقراء با ۳۲ واسطه به پیامبراعظم(ص) می‌رسد.

در بخش دیگری، علی قاسم آبادی که به نمایندگی از شورای عالی قرآن در این مراسم شرکت کرده بود،گزارشی از کم و کیف دوره‌های پیشین اقراء ارائه کرد.

پس از آن هریک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و آیات ۱ تا ۵ سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه نامه قرائت شدند.

یادآور می‌شود، برگزاری مستمر دوره‌های اقراء، در دستور کار فعلی شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن قرار دارد.

کد خبر 4206954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha