۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم:

روابط‌عمومی حوزه‌ای مغفول‌مانده در کشور است

روابط‌عمومی حوزه‌ای مغفول‌مانده در کشور است

رفسنجان - مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روابط‌عمومی حوزه‌ای بسیار جدی اما مغفول‌مانده در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبداللهی‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌های منطقه هشت کشور در در سالن شهید هنری دانشگاه ولی‌ عصر(عج) رفسنجان اظهار داشت: در ساختار اداری کارکنان روابط‌عمومی ما به طور عام و در دانشگاه‌ها به طور خاص بر اساس آسیب‌شناسی که انجام شده است، مظلوم واقع می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید بیشتر به روابط‌عمومی بها داد و حفظ کرامت، شأن و جایگاه آن ضروری است، افزود: بر اساس تصورات نادرست، روابط‌عمومی جای آدم‌هایی شده که از همه جا بریده اند در حالی که مطالعات و تحقیقات جهانی خلاف این امر را ثابت می‌کند.

عبداللهی‌نژاد تصریح کرد: هر سازمانی که روابط‌عمومی پویایی داشته باشد، نحوه عملکرد و فعالیت آن از منظر افکار عمومی و افکارسازان جامعه جایگاه مطلوب‌تری دارد.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تخصص‌گرایی و حرفه ای گرایی در روابط‌عمومی عملکرد مطلوب و مثبت سازمان را می‌رساند، تصریح کرد: نهادی با این ویژگی حق دارد که در راستای افزایش سطح تأثیرگذاری و حرفه‌ای‌گری آن تلاش شود.

عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه ارتقاء جایگاه روابط عمومی را در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با جدیت دنبال می کنیم، یادآور شد: این موضوع به سازمان و مدیریت آن کمک می کند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هم با افکار عمومی و هم دانشجویان ارتباط دارند، کلیت جامعه یک دسته دیگر از مخاطبان روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هستند که با توجه به این مخاطبان باید به حرفه‌ای‌گرایی بیشتر اهمیت دهیم.

وی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی حوزه‌ای بسیار جدی و اما مغفول‌مانده در کشور است، تصریح کرد: استان کرمان جای کار دارد که رشته روابط‌عمومی در آن ایجاد شود که دانشگاه شهید باهنر کرمان برای ایجاد رشته روابط‌عمومی پیشنهاد می‌شود، مشکلی که ما عمدتاً در نهادهای اجرایی داریم، ضعف اطلاع‌رسانی بوده و این موضوع مشهود است و این مشکل در کشور ما همه‌گیر است.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما می‌دانیم در دانشگاهها کار زیادی در حال انجام است که نقش روابط‌عمومی در اطلاع‌رسانی این کارها اساسی است، ما دستاورد بسیاری داریم، اما نتوانستیم، آن‌ها را ارائه کنیم.

عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه خبری کم‌چالش‌ترین حوزه، وزارت علوم است، این حوزه کم‌چالش اما پرخبر است و خبرهای باارزشی دارد که باید منتشر شود، ادامه داد: تصویری که از دانشگاه‌ها و نهاد دانشگاه‌ها ساخته می‌شود، مبتنی بر کارکرد سنتی است و باید دید چه‌ اندازه کارها و دستاوردها مبتنی بر فناوری‌های جدید است که اینها باید برای مردم تبیین شود، خبر باید دقیق، سریع و حرفه‌ای باشد و آنچه واقعیت است به مردم گفته شود.

وی تأکید کرد: عموماً واقعیت حوزه علم و فناوری کشور از بسیاری از حوزه‌های کلان ملی ما دستاوردهای بزرگتر و تأثیرگذارتری دارد که اگر بازگو نشود در فضای جهل عمومی، بستری برای شایعات و مباحث مختلف ایجاد می‌شود.

به گفته وی روابط‌عمومی درون سازمان‌ها باید بتواند، سوژه‌ها را احصا کند و مبتنی بر سناریو و برنامه دقیق که یکی از آن خبر است، ارائه کرده و مردم را امیدوار ‌کند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اگر قرار است از ریز مشکلات جامعه و صنعت کشور تا مشکلات کلان ملی برطرف شود، همه راه‌ حل علمی دارد، اما بسیاری از نهادها این راه‌ حل را قبول ندارند از بحث آلودگی هوا در کلانشهرها به عنوان یک معضل بزرگ زیست‌محیطی تا بحث اعتراضات همگی راه‌ حل علمی دارند.

عبداللهی‌نژاد با بیان اینکه یکی از کارهای روابط عمومی ها تسهیل ارتباطات درون سازمانی و مدیریت تنش ها و چالشهای سازمانی است، تصریح کرد: مهمترین مشکل جامعه ما نبود دیالوگ و گفتگو است با یک برنامه ساده و کم‌هزینه می‌توان، بسیاری از مشکلات درون‌سازمانی را برطرف کرد و البته رئیس سازمان باید ظرفیت انتقاد داشته باشد، پاسخ دهد و بپذیرد.

کد خبر 4209114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha