۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲

نماینده مردم خمین در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در خمین

ضرورت تعیین تکلیف احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در خمین

خمین- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان خمین تصویب شده ولی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده که بایستی سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم رضایی شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های حوزه آب و برق در بیت امام خمینی(ره) در خمین، اظهار داشت: احداث پست ۴۰۰ و ۶۳ کیلو ولت خمین باید در دستور کار قرار گیرد، چراکه پست ۴۰۰ کیلو ولت در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث این پست بسیار طول کشیده است و نیازمند حمایت و تامین اعتبار است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه آب رسانی به خمین سند افتخار بزرگ برای کشور است گفت: در سال ۹۱ در خمین، ۴۷ روستا بدون آب شرب بودند اما با پیگیری های دولت این تعداد به ۱۱ روستا رسیده و دغدغه مردم در روستاهای خمین برای تامین آب شرب کاهش یافته است.

رضایی افزود: اختصاص ردیف بودجه اجرای پروژه فاضلاب در خمین در سال ۹۱ از کتاب بودجه حذف گردید و مقرر شد در یک طرح یکساله در سال ۹۲ کل شهرستان به فاضلاب متصل شود که با کمبود منابع مالی مواجه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد از طرح فاضلاب شهری خمین باقی مانده و اگرچه پروژه فعال است اما برای تکمیل آن نیازمند تامین منابع مالی است.

نماینده مردم خمین با اشاره به اینکه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بایستی تعیین تکلیف شود بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای احداث صنایع بزرگ در شهرستان خمین نیازمند توسعه زیرساخت ها است و سرمایه گذاران در مواجهه با این روند، با مشکل روبرو هستند، با اجرایی شدن این طرح سرمایه گذاری در خمین تسهیل می شود.

رضایی با اشاره به شهرک گل و گیاه خمین اظهار کرد: در این شهرک حدود ۱۰۰ پروژه وجود دارد که ۵.۲ لیتر بر ثانیه تخصیص آب دارد که جوابگوی این پروژه نیست و بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

کد خبر 4209452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha