۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

در گفتگو با مهر عنوان شد:

کیش مرکز برگزاری مسابقات مهم بین المللی می شود

کیش مرکز برگزاری مسابقات مهم بین المللی می شود

کیش - دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی جزیره کیش گفت: کیش مرکز برگزاری مسابقات مهم ورزشی در سطح جهانی خواهد شد.

بهرام افشار زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات در حوزه ورزش جزیره کیش بیان داشت: ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر و راه اندازی مجدد سالن ها و امکانات ورزشی کیش توسط مدیر عامل منطقه آزاد کیش به تصویب رسید تا قدم های خوبی در حوزه تحول ورزش جزیره کیش برداشته شود.

افشارزاده از تعامل و همراهی انصاری لاری و تیم مدیریتیش برای سامان بخشیدن به اوضاع ورزش کیش خبر داد و عنوان کرد: در ابتدای شروع به کار پس از قبول کردن مسئولیت معاونت ورزش کیش با دعوت از کارشناسان و متخصصین امر مرکز تجهیز و توسعه مراکز ورزشی کشور  جهت بازدید و برآورد نیازهای اولیه تعمیراتی و تجهیزاتی و به روز رسانی امکانات ورزشی کیش آسیب شناسی صورت گرفت و طی گزارشی که تقدیم مدیرعامل منطقه آزاد کیش شد مبلغ ۱۳.۵ میلیارد تومان الحساب تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم اداره ورزش کیش در گذشته زیر مجموعه شرکت خدمات و عمران و آب قرار گرفته بود و  عملا کارها در بروکراسی اداری با تأخیر روبرو بود. با مساعدت دکتر انصاری لاری مراحل تشکیل معاونت ورزش کیش هستیم. تا امور ورزش کیش تسریع و تسهیل شود.

دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی کیش از تشکیل اولین جلسه شورای ورزش کیش و تصویب و تدوین تقویم ۳ماهه آخر سال ورزش کیش خبر داد و افزود: مسابقات والیبال ساحلی تور جهانی، مسابقات جهانی فوتبال هنرمندان، مسابقات تنیس بین المللی دختران که اکنون با حضور ۱۲۵ نفر درحال اجراست، از مهمترین برنامه های ورزش کیش در سال 96 خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال رایزنی با فدراسیون‌ها و کمیته المپیک جهت انتخاب و جذب مربیان مجرب و کارکشته به خصوص برای ورزشهای انفرادی در جزیره کیش هستیم. 

به گفته وی، از فاکتورهای مهم و بسیار ارزشمند کیش حضور مادران و پدران ورزشکار در استادیوم ها و علاقه و پیگیری آنها جهت ارتقا و پیشرفت فرزندانشان است که همین پیگیری و رصد خانواده ها موجب دلگرمی مسئولان جزیره است.

افشارزاده از هماهنگی و تعامل و امضاء تفاهمنامه با ریاست آموزش و پرورش کیش خبر داد و افزود: استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش و دانشگاه های کیش اولویت‌اصلی کاری خواهد بود تا این گهواره دانش محور را با استفاده از پتانسیل های موجود به حرکت در بیاوریم.

وی با اشاره به مستهلک شدن تجهیزات برخی رشته های ورزشی در کیش، عنوان کرد: نیاز داریم تجهیزات رشته های مهم و مدال آوری همچون اسکواش، تیر و کمان و اسکیت نوسازی شود. زیرا بدون امکانات بروز و تجهیزات مدرن عملا فعالیت ها و تلاش ها به ثمر نخواهد نشست.

افشارزاده در ادامه به مذاکرات جدی با قطری ها برای استفاده از جزیره کیش به عنوان یکی از پایگاههای ورزشی در زمان مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 افزود:  در حال کارشناسی و بررسی فنی هستیم جهت ساخت استادیومی در حد استاندارد جهانی که خوشبختانه جانمایی آن نیز  صورت گرفته و قرار شد  نمایندگانی از فدراسیون فوتبال قطر و ایران بازدیدی از امکانات کیش داشته و تفاهمنامه های لازم فی مابین فدراسیون های فوتبال ایران و قطر و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا برسد.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد در فصل زمستان جزیره کیش را به عنوان مکانی مناسب برای تیم های ورزشی معرفی کنیم تا تیم های اروپایی تعطیلات نیم فصل را به کیش سفر کنند.

دبیر شورای ورزش جزیره کیش اظهارداشت: با توجه به شناخت بنده از ورزش کشور و تعامل چندین ساله با مدیران کمیته های المپیک آسیا و جهان به راحتی دعوت و حضور تیم های مختلف دنیا در کیش را فراهم خواهیم ساخت و این اعتبار آسیایی و جهانی را در خدمت به ورزش کشور و به خصوص جزیره کیش به کار خواهیم برد.

وی عنوان کرد: با دعوت از وزیران و مدیران ورزشی کشورهای مختلف در کیش با برگزاری سمیناری ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشی کیش معرفی خواهد شد.

کد خبر 4209897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha