۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۳۸

با شرکت ۴۸ راس اسب؛

چابکسواران از ایستگاه بیست و یکم کورس سوارکاری گنبد گذشتند

چابکسواران از ایستگاه بیست و یکم کورس سوارکاری گنبد گذشتند

گنبدکاووس - هفته بیست و یکم رقابت های کورس اسبدوانی گنبدکاووس با شرکت ۴۸ راس اسب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست و یکم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۴۸ راس اسب از نژادهای ترکمن و دو خون در ۶ دور هزار و هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان این مسابقات مبلغ ۷۵۹ میلیون ۵۰۰ هزار ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با صفر تا دو امتیاز به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب رزیتا ساجد زودتر از رقبا به خط پایان رسید، اسحاق یزدانی با اسب ایران شاد بازرگان دوم شد و آق اویلی بشگرد با اسب آی سو سرمدی به مقام سوم دست یافت.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با هشت تا ۱۴ امتیاز به مسافت هزار متر بود که در پایان عبدالرحیم آرمیده با اسب نارسیس، آق اویلی بشگرد با اسب وروجک گمیشان و کمال دلیجه عطا با اسب بارون به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دور سوم اسب‌های ترکمن سه تا ۹ ساله و ۸ تا ۱۴ امتیازی به مسافت ۱۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب قاینار زودتر از خط پایان عبور کرد. سپس کمال دلیجه عطا با اسب خورشید سنجر در مکان دوم ایستاد و محمد خوجملی با اسب بل در رتبه سوم جای گرفت.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو تا چهار ساله و ۳۶ تا ۴۸  امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب رونین سروین اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا و نورمحمد بهادر با اسب بازنوش قره بلاغ به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب جیران زودتر از خط پایان گذشت. پس از او، متین جرجانی با اسب بادیگارد دوم شد و کمال دلیجه عطا با اسب گل یوکابد به عنوان سوم دست پیدا کرد.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه تا چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب آزالیا به مقام نخست رسید، کمال دلیجه عطا با اسب گودبای دوم شد و ستار مهرانی با اسب بن هور بر سکوی سوم ایستاد.

ستار مهرانی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیست و یکم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ستار مهرانی با دو عنوان قهرمانی و یک سومی بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت. آق اویلی بشگرد با یک مقام قهرمانی، دو عنوان دومی و یک عنوان سومی و کمال دلیجه عطا با دو عنوان دومی و دو عنوان سومی دیگر چابکسواران برتر بودند. همچنین آرمین آق آتابای، رامین قهرمانی و عبدالرحیم آرمیده هر کدام یک مقام قهرمانی به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته بیست و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4210111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha