۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶

امام جمعه ابهر:

اساسی‌‏ترین نیاز کشور آرامش و انسجام ملی است

اساسی‌‏ترین نیاز کشور آرامش و انسجام ملی است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: در حال حاضر اساسی‌‏ترین نیاز کشور و ملت ایران، آرامش، اتحاد و انسجام ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه امروز باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهیم، افزود: نکته اول، ضرورت بازخوانی حقایق تاریخ انقلاب اسلامی است و این مهم نیز از دو جهت حائز اهمیت است. نکته اول شناخت چهره واقعی رژیم فاسد ستم‌شاهی که بیشتر به عمله و نوکری حلقه به‏ گوش برای غربی‏‌ها به‏‌ویژه آمریکای جنایتکار می‌ماند.

وی با بیان اینکه با اشاره به سی و نهمین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی، بر ضرورت بازخوانی حقایق تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه در بیان ذلت و خواری و بردگی آن‏ روزها کمتر سخن گفته می‏ شود، در حالی ‏که در سطح کشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایی جولان می‏‌دادند و برای غارت ثروت ملی ایران از یکدیگر سبقت می‏‌گرفتند و از این گذشته برای حضورشان در ایران حق توحش نیز دریافت می‏‌کردند. در آن دوران تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‏ چیز برخوردار بودند و توده ملت به ‏دور از کم‌ترین امکانات، به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادی لحظه‌شماری می‏‌کردند.

امام جمعه ابهر اظهار کرد: دومین نکته حائز اهمیت در برهه کنونی، یادآوری آثار و برکات مادی و معنوی انقلاب اسلامی است که از آن جمله می‌توان به بازگشت عزت به کشور ایران و ملت سلحشور و غیور آن، توأم با استقلال و رهایی از بردگی قدرت‌های ظالم و زورگو و اقتداری که اکنون ایران را بر بام عزت جهانی قرار داده است، اشاره کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در چهار دهه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل، بارها و بارها در عرصه‏‌های مختلف، بینی آن‏ها را به خاک مالیده است و به فضل الهی نصرت جبهه حق را به رخ دنیا کشیده است. آنچه در این ‏راستا لازم به یادآوری است، نقل واقعیت‌های تاریخ برای نسل جوان است، نسلی که باید به مجاهدات و مبارزات پدران و پیشینیان خود افتخار کند؛ چراکه این روزها یکی از اهداف دشمنان ملت ایران، تحریف تاریخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اساسی‌‏ترین نیاز کشور و ملت ایران، آرامش و اتحاد و انسجام ملی است، چه آن‏که به‏ دلیل برخی التهابات داخلی، بازار شایعات و نشر اکاذیب داغ‏‌تر از هر زمان و بسترهای ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی نظام اسلامی نیز بیش از هر زمان فراهم است، کافی است نیم‏‌نگاهی به صف‏‌آرایی دشمنان داخلی و خارجی اعم از منافقان و سلطنت‌‏طلبان و ضدانقلاب خارج‏‌نشین و رسانه‏‌های ریز و درشتی که طمع کرده‌‏اند بر کشور سربلندمان ایران، بیاندازیم.

امام جمعه ابهر افزود: در این شرایط آنچه که باید مورد توجه خاص و عام قرار گیرد، تمرکز بر روی مصالح و منافع ملی و تقویت انسجام و اتحاد حول محور منویات و هشدارها و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب است و البته بیان و یادآوری دستاوردها و ثمرات تلاش‌ها، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گذشته علی‏‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها و فتنه‏‌ها و دشمنی‏‌های پنهان و آشکار سران استکبار و عوامل منطقه‏‌ای و داخلی‏‌شان از ضروریاتی است که بیان آن برای همه آحاد مردم به‏‌ویژه جوانان خالی از لطف نخواهد بود.

کد خبر 4210375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha