۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲

با شرکت ۵۶ راس اسب؛

هفته بیست و دوم کورس اسبدوانی پائیزه گنبدکاووس به پایان رسید

هفته بیست و دوم کورس اسبدوانی پائیزه گنبدکاووس به پایان رسید

گرگان – هفته بیست و دوم کورس اسبدوانی پائیزه گنبدکاووس با شرکت ۵۶ راس اسب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان این مسابقات بیش از ۷۷۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.

در دور اول اسب‌های دوخون سه تا چهار ساله با صفر تا ۶ امتیاز به مسافت ۱۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب الوسی زودتر از رقبا از خط پایان گذشت و پس از وی علی رجال با اسب بای کال به عنوان دومین چابکسوار به کار خود پایان داد. متین جرجانی با اسب آن دوای نیز در رتبه سوم جای گرفت.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه ساله با ۲۴ تا ۳۲ امتیاز به مسافت ۱۶۰۰ متر بود که در پایان آرمین آق آتابای با اسب بابوی، بنیامین جرجانی با اسب آسپایر و کمال دلیجه عطا با اسب ایلهان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دوساله با ۲۴ تا ۲۸ امتیاز به مسافت ۱۲۰۰ متر به رقابت پرداختند که در پایان کمال دلیجه عطا با اسب ماکان قهرمان شد، آق اویلی بشگرد با اسب شوالیه بر سکوی دوم ایستاد و پیمان قلرعطا با اسب آسیکس در مکان سوم جای گرفت.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های مبتدی و نبرده دو ساله از نژاد دوخون به مسافت ۱۰۰۰ برگزار شد که در این رقابت کما دلیجه عطا با اسب به سیما زودتر از رقبا از خط پایان گذشت، نورمحمد بهادر با اسب کینگ ولف دوم شد و بنیامین جرجانی با اسب ماریل بر سکوی سوم ایستاد.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله با امتیاز ۱۶ تا ۲۲ و در مسافت ۱۰۰۰ متر برگزار شد که در پایان آق اویلی بشگرد با اسب لیلی ناز قهرمان شد. پس از او، عبدالرحیم آرمیده بر سکوی دوم ایستاد و محمد خوجملی با اسب وای وای به عنوان سومین نفر از خط پایان عبور کرد.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز ۱۶تا ۲۲ و در مسافت ۱۰۰۰ متر به رقابت پرداختند که در پایان ابوطالب چاری زاده با اسب اوزان قهرمان شد، آرمین آق آتابای با اسب میراث بندر دوم و آق اویلی بشگرد با اسب سای چلنج سوم شدند.

کمال دلیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیست و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، کمال دلیجه عطا با کسب دو مقام قهرمانی و یک عنوان سومی بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت. آق اویلی بشگرد با یک قهرمانی، یک مقام دومی و یک مقام سومی دیگر چابکسوار برتر هفته بود. آرمین آق آتابای نیز یک عنوان قهرمانی و یک مقام دومی کسب کرد. جواد آچاک و ابوطالب چاری زاده نیز هر کدام موفق به کسب یک عنوان قهرمانی شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته بیست و سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد پنجشنبه هفته آینده در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4210554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha