۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵

عبدالهادی فقهی زاده خبر داد؛

طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق ترین طرح قرانی کشور معرفی شد

طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق ترین طرح قرانی کشور معرفی شد

فقهی زاده گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم برای دومین بارازسوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان موفق ترین طرح قرآنی کشوردرسومین دوره رقابت های شوق تلاوت درقشم معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالهادی فقهی زاده شامگاه پنجشنبه درآیین تقدیر از برگزیدگان سومین دوره رقابت  های شوق تلاوت درمسجدالنبی (ع) قشم افزود: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به دلیل اینکه این طرح برای شکوفایی استعدادهای نهفته نوجوانان است ازاین طرح حمایت و پشتیبانی می کند.

وی اظهارداشت: تلاش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اینست که در۳۱ استان کشور این طرح اجرایی شود.

وی تاکید کرد: براساس بررسیهای انجام شده برخی از بخش های این طرح نیازمند تقویت بیشتری و بخش دیگر ازجمله توسعه آموزش ها نیاز به استفاده از تجهیزات به روز دارد.

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاداسلامی گفت: منشور طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان و نونهالان است که امید به درخشش آنها بیشتر است.

وی حرکت رو به جلو طرح ملی تلاوت قرآن کریم را ستود و افزود: طرح ملی با بهره گیری از اساتید مجرب می کوشد تا معارف قرآنی و دینی دربین نسل جوان متبلور شود زیرا آینده در دستان قشر جوان است.

دبیرطرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور هم گفت:کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره های تاثیرگذار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین المللی، رشد و ارتقاء ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و آموزش اجرای تلاوت های اثرگذار و معناگرا  از جمله اهداف این طرح است.

حسین مقدم کیا افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود. 

وی اظهارداشت:طرح ملی تلاوت قرآن کریم در ۲۰ استان کشور در سه دوره دو ساله شامل (مقدماتی و پیشرفته) در حال اجراست.

کد خبر 4210911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha