۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد:

بحران هایی تحمیلی به کردستان مورد مطالعه قرار می گیرند

بحران هایی تحمیلی به کردستان مورد مطالعه قرار می گیرند

سنندج- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمام بحران هایی که به استان تحمیل می شود توسط دفتر مدیریت بحران این دانشگاه مورد مطالعه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، سیامک واحدی امروز یکشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: آلاینده های محیطی به دو گروه صنعتی و طبیعی تقسیم بندی می شوند که استان ما با نوع طبیعی آن یعنی گردو خاک های عربی مواجه است.

وی عنوان کرد: دفتر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان با ساختار جدیدی راه اندازی زنده و از این به بعد تمام بحران هایی که براستان تحمیل می شود را مورد مطالعه قرار می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در اولین فرصت مطالعات و نتایج بدست آمده در ارتباط با تاثیرات آلاینده ها بر سلامتی مردم را در این کارگروه اعلام می کنیم.

واحدی بر مانیتورینگ سموم کشاورزی هم تاکید کرد و اظهارداشت: عرضه وتوزیع کود سموم کشاورزی از مبدا تا مقصد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سم سنجی آزمایشگاهی مسئله بسیاری مهمی است که با انجام آن می توان پی برد که کدام واحد تولیدی و کشاورزی از سمی که در اختیار آنها قرار داده یا اینکه از سموم قاچاق استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: می طلبد تمامی محصولات کشاورزی که در بازار عرضه می شوند دارای کد شناسه ۱۶ رقمی باشند تا براحتی اطلاعات محصول مورد نظر در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.نگور

انگور سیاه کردستان بدلیل نداشتن پروانه استاندارد به روسیه صادر نشد

مدیرکل استاندارد کردستان هم دراین کارگروه گفت: متاسفانه صدور پروانه استاندارد محصولات کشاورزی تشویقی است و امیدواریم روزی صدور این پروانه هم اجباری شود.

منصور لهونیان عنوان کرد: کشاورزان ما رغبتی برای دریافت پروانه حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی خود ندارد چراکه برای آنها بسیار هزینه بردار است.

وی بیان کرد: یکی از موانع صادرات انگور سیاه کردستان به کشور روسیه، نبود پروانه استاندار حدمجاز آلاینده ها در این محصول بود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر تنها دو محصول قارچ خوراکی و سیب زمینی در استان پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده ها را دریافت کردند و امیدواریم روند این کار تسهیل شود تا دیگر واحدهای تولیدی بخش کشاورزی هم به این امر رغبت پیدا کنند.

کد خبر 4212715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha