۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۰۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی در کردستان وجود ندارد

فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی در کردستان وجود ندارد

سنندج- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر فروشگاه غیرمجاز توزیع وعرضه سموم کشاورزی نداریم و تمامی فروشگاه ها دارای مجوز از این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگارمهر، فرید سپری بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، یکی از اهداف جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم خواند وگفت: در استان موضوع آفت سن را به گونه ای مدیریت کردیم که 4/. درصد سن زدگی را در محصول گندم استان شاهد هستیم.

وی اظهارداشت: دو واحد قارچ خوراکی و سیب زمینی در استان تاکنون نشان سلامت محصول دریافت کردند و امیدواریم شرایط دریافت این پروانه برای دیگر محصولات استان هم ایجاد شود.

وی به ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی اطراف تصفیه خانه فاضلاب سنندج اشاره کرد و گفت: میلیاردها تومان اعتبار برای احداث این تصفیه خانه هزینه شده ولی هم چنان تعدادی از اراضی کشاورزی این محدوده با مشکلاتی مواجه هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در این محدوده دو هزار هکتار باغ وجود دارد که بخشی از  اشتغال و پایداری تولید استان است و نباید فعالیت باغداران را محدود کرد بلکه می طلبد منشاء آلودگی  برطرف شود.

سپری از راه اندازی سامانه مانیتورینگ سموم کشاورزی دراستان اشاره کرد واظهارداشت: از زمان راه اندازی این سیستم بر توزیع و عرضه سموم از مبداء تا مقصد و رسیدن آن به دست مصرف کنندگان نظارت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه چهار واحد غیرمجاز سموم کشاورزی پلمپ و پنج واحد هم تعلیق شدند، بیان کرد: در حال حاضر فروشگاه غیرمجاز توزیع وعرضه سموم کشاورزی  دراستان وجود ندارد و تمامی فروشگاه ها دارای مجوز از این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کلینیک های گیاهپزشکی به 24 واحد در استان افزایش یافته است، افزود: توزیع سموم بودن نسخه گیاهپزشکی ممنوع است و از آن جلوگیری شده و می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: استفاده از سموم پایه گیاهی و بیولوژیک به دلیل گران بودن آنها برای کشاوزان به صرفه نیست و می طلبد دولت به این مهم یارانه اختصاص دهد.

کد خبر 4212770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha