۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹

فرماندار شهرستان اهر:

لزوم تدوین برنامه بلند وکوتاه مدت برای جلوگیری از کمبود آب در اهر

لزوم تدوین برنامه بلند وکوتاه مدت برای جلوگیری از کمبود آب در اهر

اهر - فرماندار شهرستان اهر بر ضرورت برنامه ریزی های مناسب جهت پیشگیری از مشکل بحران و کمبود آب در شهرستان اهر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زاهد محمودی دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر، کمبود بارندگی و کاهش چشمگیر ذخیره آب سد ستارخان اهر را انگیزه ای اضطراری برای چاره اندیشی برای روزهای بحران در حوزه آب عنوان کرد و گفت: انتظار داریم دستگاه های مرتبط با بخش آب از جمله جهاد کشاورزی، امور آب و آب و فاضلاب سازو کارهای عملی را دراین خصوص انجام دهند.

وی، افزود: با توجه به استفاده چند منظوره از سد ستارخان در قالب آب کشاورزی، آب مشروب و آب صنعتی ضرورت دارد در این خصوص با تدوین برنامه بلند مدت و کوتاه مدت و همکاری بین بخشی اعضای شورا اقدامات اساسی به صورت عملیاتی صورت گیرد.

فرماندار اهر اظهار امیدواری کرد با فرهنگ سازی مناسب از طریق برنامه های آموزشی، کارگاه های توجیهی و برنامه سازی مستند از رسانه های جمعی اطلاع رسانی لازم برای صرفه جویی در مصرف و استفاده بهینه آب انجام گیرد تا بحران کم آبی را بصورت علمی و عملی مدیریت نمائیم.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: این شهرستان به جهت موقعیت ویژه در حوزه کشاورزی یکی از موارد امرار معاش و درآمد و اقتصاد مردم در حوزه کشاورزی و باغداری بوده که نهایتاً می توان گفت: بخش بزرگ اقتصاد شهرستان اهر وابسته به آب می باشد و اگر برنامه ریزی برای بهینه مصرف کردن و مدیریت توزیع و مصرف آب صورت نگیرد این بخش با مشکل اساسی مواجه خواهد بود.

وی، افزود: علاوه بر اینکه سد ستارخان اهر آب کشاورزی شهرستان را تأمین می کند آب مشروب و آشامیدنی شهر یکصدهزار نفری اهر و قسمت اعظمی از روستاهای تابعه در بخش مرکزی نیز از ذخیره آبی آن بهره مند هستند و مورد سوم مصرف صنعتی برای طرح های تولیدی و صنعتی که نیاز است در این خصوص نیز دستگاه های مرتبط با تشکیل ستاد ویژه ای زمینه های صرفه جویی در حوزه صنعت را نیز بررسی و ارائه راهکار نمایند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر، توسعه باغات غیر مجاز و برداشت های غیر اصولی و بی رویه از پایاب سد ستارخان را یادآور شد و خواستار نظارت بیشتر و برخورد جدی با متخلفان شد.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین از مدیر جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط خواست زمینه های آموزش و تشویق کشاورزان برای استفاده مناسب از آب کشاورزی، با اصلاح الگوی کشت و تبدیل آبیاری های سنتی به مدرن را جهت جلوگیری از هدر رفت آب فراهم نمایند.

محمودی به ادارات عضو شورا مأموریت داد که در حوزه کاری خود تمامی راهکارها و پیشنهادات و نظراتی که می تواند برای پیشگیری از بحران کم آبی کمک کند را جهت بررسی کارشناسی برای شورا ارائه کنند.

کد خبر 4213311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha