۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

رئیس دادگستری اهر عنوان کرد:

ایجاد باغ های غیرفنی در پایاب سد ستارخان اهر

ایجاد باغ های غیرفنی در پایاب سد ستارخان اهر

اهر - رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: متأسفانه برخی باغات در پایاب سد ستارخان اهر توسط افراد غیر مرتبط و غیر فنی ایجاد شده و این باغات سهمی در اشتغال و اقتصاد شهرستان ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نظری دوشنبه در جلسه  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: باید در صدور مجوز و احداث باغات نظارت ویژه ای از سوی جهاد کشاورزی و ادارات دست اندرکار صورت بگیرد تا خدای نکرده حق افرادی که شغلشان کشاورزی و باغداری است و امرار معاششان از این طریق صورت می گیرد توسط افرادی که به صورت تفننی به احداث باغ مبادرت کرده اند پایمال نشود و حق و حقوق این قشر زحمتکش لحاظ شود.

وی، افزود: متأسفانه هم اکنون برخی باغات از سوی افرادی تملک شده اند که حتی در خود شهرستان نیز سکونت ندارند و در تعطیلات و روزهای خاص از این مکانها استفاده می کنند و در برخی موارد نیز مشکلاتی را برای شهرستان بوجود آورده اند که منجر به تشکیل پرونده از جمله سرقت از خانه باغهای بلاصاحب و برخی مسائل دیگر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، گفت: باید با نظارت دقیق کسانی که در حوزه کشاورزی مشغول کار بوده و زمینه برای اشتغال جمعی از همشهریان را فراهم کرده اند حمایت شوند تا حق این عزیزان پایمال نشود.

حجت الاسلام نظری یادآور شد: شعبه ویژه ای در دادسرا و دادگستری برای رسیدگی خارج از نوبت به تخریب منابع طبیعی، مراتع و تجاوز به حریم رودخانه ها و هر مواردی که به این امر ارتباط داشته باشد تشکیل شده و با پیگیری و شکایت دستگاه های ذیربط با خاطیان برخورد جدی می شود.

 

کد خبر 4213328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha