۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵

رییس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی خبر داد:

بازگشایی راه دسترسی ۱۲۵۰ روستای محاصره در برف استان

بازگشایی راه دسترسی ۱۲۵۰ روستای محاصره در برف استان

تبریز- رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی از بازگشایی راه دسترسی ۱۲۵۰ روستای محاصره در برف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بلوکی عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشتر این روستاها در شهرستانهای مراغه، هشترود، چاراویماق، ورزقان و سراب قرار دارد.

وی سپس گفت: این راه ها در بارش های سه روز اخیر در مناطق مختلف استان بسته شده بود که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری در زمانی که شرایط جوی ناپایدار است، گفت: با توجه به این‌که ادامه‌ی بارش‌های پراکنده محتمل است، رانندگانی که در گردنه‌های برف‌گیر و کوهستانی استان تردد می‌کنند حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله‌ی طولی مناسب رانندگی کنند.

بلوکی با تاکید بر اینکه رانندگان فاصله طولی و سرعت مطمئنه را در سفرها رعایت و حتما خودرو را به زنجیر چرخ مجهز کنند، افزود: مردم در این روزها از سفرهای غیرضرور به ویژه در شب پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر از وضع راه های استان از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع یابند.

رییس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی از بازگشایی راه ۲۵۰ روستای دیگر استان در ساعات آینده نیز خبر داد و گفت: اکیپ های راهداری در روزهای اخیر ۱۴ هزار کیلومتر از راههای استان را در چندین نوبت برفروبی کرده اند.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت فاصله رعایت فاصله طولی مناسب، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات در فصل‌های زمستان، رعایت نکردن فاصله‌ی طولی مناسب است؛ از این‌رو رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه باید در فصل زمستان بسیار مورد توجه قرار گیرد.

بلوکی با اشاره به این‌که آخرین وضعیت راه‌های استان از طریق سامانه ۱۴۱ بصورت ۲۴ ساعته در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان، شرایط جوی ناپایدار است، از این‌رو رانندگان قبل از مسافرت و تردد در محورهای استان، با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

کد خبر 4213645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha