۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۲۲

امام جمعه موقت سیمرغ:

سیره حضرت فاطمه (س) الگوی مناسب تربیتی است

سیره حضرت فاطمه (س) الگوی مناسب تربیتی است

قائمشهر - امام جمعه موقت سیمرغ، سیره رفتاری حضرت فاطمه (س) را الگوی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید اسمعیل حسینی مازندرانی به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در اجتماع بزرگ فاطمیون که درمسجدجامع شهرستان قائم شهر برگزار شد اظهار داشت: سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

حسینی مازندرانی افزود: حضرت زهرا(س) از همان آغاز کودکی فرزندانش، عبادت خدای تعالی را در روح و روان آنها تثبیت کرد و خوی پرستش خدای یکتا را در فطرت لطیف آنها سرشت و از همان آغاز به آنها علم آموخت و آنها را برای کسب معارف و تشویق در فراگیری، آماده می‌کرد.

وی همچنین به روح عبادت حضرت زهرا (س) اشاره وگفت: تجلی عبادت و روح عادت در سیره حضرت موج می زد، به گونه ای که عبادت ایشان زبانزد عام و خاص، دوست دشمن بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان سیمرغ دربخش دیگر به سبک زندگی سیاسی واجتماعی حضرت زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) حتی الامکان از ظاهر شدن در انظار عمومی اجتناب می کرد اما این بدان معنی نبود که در مواقع حساس و لازم از انجام وظیفه خود شانه خالی کند.

وی همچنین دربخش دیگر به نقش فاطمه زهرا به دفاع از حریم امامت و ولایت و به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلام اشاره وبیان کرد: زنان، این عناصر عفاف و نجابت، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... نقش بر آب ساختند.

وی بیان کرد: تحول سیاسی بانوان به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) چنان از بینش سیاسی برخوردار شدند که دشمنان اسلام و انقلاب از گمراه ساختن آنان ناامید و درمانده شدند و زنان با شناختی که از ماهیت و ترفندهای دشمنان اسلام پیدا کردند گام در میدان مبارزه و سیاست نهادند و خصم دون را از صحنه بیرون راندند.

حسینی مازندرانی درپایان سخنان خود به انگیزه حضور زنان  ومردان در انقلاب اسلامی اشاره وبیان کرد: زنان و مردان درانقلاب اسلامی با انگیزه الهی انقلاب کردند، آنان خواستار حکومت اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) و زنده شدن نام قرآن و ائمه اطهار (ع) بودند، از اینرو با نام فاطمه زهرا (س) و زینب کبری و امام حسین (ع) به خیابانها می ریختند و تظاهرات راه می انداختند.

کد خبر 4214946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha