۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳

استاندار مرکزی:

جامعه از مدیران عملکرد شفاف می خواهد/ صداقت مسئولان حق مردم است

جامعه از مدیران عملکرد شفاف می خواهد/ صداقت مسئولان حق مردم است

اراک- استاندار مرکزی گفت: امروز جامعه از مدیران و مسئولان انتظار دارد عملکرد شفاف داشته باشند که این مهم در حقیقت مطالبه ای برحق و از جمله حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مرکزی با کمیته های ستاد دهه فجر این استان در اراک اظهار داشت: مردم حق انتقاد و اعتراض در چارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی را دارند و این از حقوق شهروندی به شمار می رود اما برخورد نامناسب برخی از مسئولین موجب نارضایتی مردم شده است.

استانداری مرکزی بیان کرد: اگر روابط عمومی ها خوب عمل کنند، وظیفه مسئولین نظام را در ارایه عملکرد و پاسخگویی ها بسیار سبک کرده اند.

وی افزود: هرچه در ارائه عملکرد یک دستگاه و نهاد صداقت دیده شود، مردم راضی تر هستند، جامعه منتظر شنیدن واقعیت ها است، امروز مردم مشکلات نظام را می دانند و به همین دلیل هم سختی ها را تحمل می کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مردم در چارچوب قانون اساسی و آنچه نظام تعیین کرده حق اعتراض و انتقاد دارند و باید این حقوق شهروندی در جامعه حفظ شود.

آقازاده خاطر نشان کرد: یکی از بحث های حقوق شهروندی که رییس جمهور به آن اشاره داشتند، اصل مهم صداقت است و دیگر اینکه هر کس در جامعه می تواند انتقاد کند اما در چارچوب قانون و اگر این اتفاق بیفتد، هرگز تنش و نا آرامی در جامعه نخواهیم داشت.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در این زمینه روابط عمومی دستگاه ها و نهادها می توانند بسیار موثر باشند بیان داشت: روابط عمومی ها می توانند این مسیر را شفاف و شیشه ای سازند و امور را به راه منطقی و درست سوق دهند، اگر این وظیفه مهم را بتوانیم خوب انجام دهیم، روابط عمومی به اهداف متعالی خود دست یافته است.

وی با بیان اینکه همه ما قابل نقد و انتقاد هستیم  و هر فردی ایراداتی دارد، افزود: همه ما به ویژه مدیران باید این نقدها و انتقادات را به خوبی بشنوند و سعی نمایند اشکالات را اصلاح کنند.

آقازاده ادامه داد: این اتفاق اگر بیفتد، مطمئنا مردم به رغم همه کمبودها و مشکلات، با مسئولان همکاری می کنند و حتی چنانچه کسانی بخواهند ساختارشکنی و اغتشاش ایجاد کنند در مقابل آنها نیز می ایستند.

وی تصریح کرد: چنانچه این قاعده و اصول را پیش بگیریم و رفتارهایمان در دستگاه ها موجب نارضایتی مردم نشود، دیگر دشمنان ما نمی توانند به ابراز نگرانی از نارضایتی مردم تظاهر کنند و از این رهگذر به دنبال پیاده سازی اهداف خود باشند.

استاندار مرکزی اظهارداشت: اگر ما اخبار دقیق و عملکرد صحیح و منطقی و شفاف را صادقانه با مردم در میان بگذاریم، بسیاری از تنش ها در جامعه فروکش می کند و نباید فراموش کنیم که برخوردهای بد مسئولین باعث ایجاد نارضایتی از نظام می شود.

کد خبر 4215792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha