۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۲

با شرکت ۴۶ راس اسب؛

هفته بیست و چهارم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته بیست و چهارم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته بیست و چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۴۶ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست و چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۴۶ راس اسب از نژادهای دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب لیدی هج زودتر از خط پایان گذشت و کمال دلیجه عطا با اسب دایانا هج و بنیامین جرجانی با اسب رویال کلاسیک به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب سردار بندر عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب وروجک گمیشان و آرمین آق آتابای با اسب ایلیا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب کوانتوم موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب ژاکلینا و آرمین آق آتابای با اسب سامرسا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که نادر صالح پور با اسب تاتیانا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و موسی محمدی با اسب گلد لیدی و مهران عطا با اسب اوکی ناز نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب بای بای گزل زودتر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب سرخان هج و متین جرجانی با اسب ریو آچا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب بای بای موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب کومانچی و نورمحمد بهادر با اسب عالم ناب به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیست و چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نادر صالح پور یک مقام نخست و دو مقام دوم کسب کرد، کمال دلیجه عطا موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد، آرمین آق آتابای یک مقام نخست و دو مقام سوم کسب کرد و جواد آچاک یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های بیست و پنجم و بیست و ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۱۹ و ۲۰ بهمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4217100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha