۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰

وزیر نیرو:

استفاده از پساب مورد توجه جدی صنایع باشد/ مدیریت مصرف آب کشاورزی

استفاده از پساب مورد توجه جدی صنایع باشد/ مدیریت مصرف آب کشاورزی

یزد- وزیر نیرو استفاده از تکنولوژی‌ روز برای کاهش مصرف آب و برق را از مواردی برشمرد که مورد توجه جدی قرار دارد و گفت: استفاده از پساب نیز باید مورد توجه صنایع در همه استان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اشکذر از مجموعه های فعال در بخش خصوصی قدردانی کرد و اظهار داشت: بانکها و بخش خصوصی مددکار دولت در اجرای پروژه های عظیم هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای صنعت برق کشور افزود: در چهار دهه گذشته اتفافات مهمی در حوزه صنعت برق رخ داده است.

اردکانیان با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت قدرت برق نصب شده نیروگاهی ۷۸ هزار مگاوات است، افزود: ۴ هزار مگاوات نیز تا پایان دولت دوازدهم باید در حوزه انرژی های تجدیدپذیر تولید برق داشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: حدود ۲.۵ میلیارد دلار قرارداد در حوزه انرژی های تجدیدپذیر فراهم کرده ایم که ۳۰ درصد آن توسط بخش خصوصی داخلی و ۷۰ درصد سرمایه گذاری خارجی است.

وی بیان کرد: ابتدای انقلاب ۷۴ درصد جمعیت کشور و امروز بالغ بر ۹۴ درصد جمعیت شهری از آب شرب سالم بهره مند هستند.

اردکانیان عنوان کرد: در حال حاضر ۴ میلیون نفر از جمعیت روستایی از شبکه آب شرب سالم بهره مند هستند که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۸ میلیون نفر خواهد رسید.

وی در مورد شبکه فاضلاب نیز بیان کرد: پساب تصفیه شده منبع مطمئن و پایداری برای صنعت محسوب می شود و باید در کنار بحث انتقال آب برای صنعت، مورد توجه جدی در همه استان ها باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: سعی می کنیم با استفاده از مکانیزم های لایحه بودجه ۹۷، تهاترهای حوزه برق نیروگاه های بخش خصوصی را انجام دهیم و خوشبختانه رقم قابل توجهی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بحث باروری آب، استفاده از منابع ژرف، شیرین سازی آبهای شور و همه راه ها را برای تامین آبهای جدید انجام می دهیم و البته در این زمینه، مدیریت مصرف به ویژه در آب کشاورزی را مدنظر داریم.

اردکانیان، استفاده از تکنولوژی های روز برای کاهش مصرف آب و برق را نیز از مواردی برشمرد که مورد توجه جدی قرار دارد.

کد خبر 4217895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha