میانمار از سفر اعضای شورای امنیت به «راخین» جلوگیری کرد

میانمار از سفر اعضای شورای امنیت به «راخین» جلوگیری کرد

مقامات میانمار با اعلام اینکه اکنون زمان مناسبی برای سفر اعضای شورای امنیت به راخین نیست، مانع از ورود اعضای این سازمان به این ایالت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  رویترز، «منصور عیاد العتیبی» نماینده دائمی کویت در سازمان ملل گفت که دولت میانمار ضمن اعلام به شورای امنیت که طی ماه فوریه سال جاری برای سفر به این کشور برنامه ریزی نکند، تاکید کرد که که اکنون زمان مناسبی برای این سفر نیست.

وی افزود که این سفر در ماه فوریه انجام نمی شود و اعضای دیگر شورای امنیت نیز احتمال دارد که این قبیل سفرها را در مرحله بعد در ماه مارس یا آوریل انجام دهند.

العتیبی افزود که میانماری ها بر این باورند که اکنون زمان مناسب برای سفر اعضایی از شورای امنیت به این کشور نیست.

نماینده کویت در سازمان ملل تأکید کرد که اکنون برخی از نمایندگی های دیپلماتیک سفرهایی به ایالت بحران زده «راخین» انجام می دهند و دولت میانمار اعلام کرده است که این ایالت در حال حاضر به شدت متشنج است به همین دلیل امکان سفر اعضایی از شورای امنیت به آن نیست.

 لازم به ذکر است که شورای امنیت پیش از این خواستار توقف خشونت در ایالت راخین شده بود و نسبت به گزارش های منتشر شده درباره نقض شدید حقوق بشر و تجاوزهای گسترده در این ایالت علیه مسلمانان «روهینگیا» ابراز نگرانی کرده بود.

در همین حال، «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در گفتگوی مطبوعاتی روزانه خود درباره کشف ۵ گور دسته‌جمعی متعلق به مسلمانان ایالت «آراکان» میانمار اظهار داشت: کشف چنین گورستان‌هایی در میانمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: مقامات میانمار اجازه رفتن به این منطقه را نمی دهند. از دولت این این کشور می خواهیم امکان دسترسی به این منطقه را فراهم کند.

کد خبر 4217945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha