۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۵۹

حاشیه های روز دوم جشنواره ملی فیلم فجر

عکاسان خوراک خبری ندارند/ دیگر سر صندلی دعوا نمی‌شود!

عکاسان خوراک خبری ندارند/ دیگر سر صندلی دعوا نمی‌شود!

مهمترین مزیت اختصاص پردیس ملت به عنوان کاخ رسانه ای جشنواره ملی فیلم فجر و کم کردن تعداد کارت های صادره این است که دیگر برای پیدا کردن صندلی در سالن سینما دعوا نمی شود!

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه دومین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه سپری شد.

در این روز فیلم های «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت الله، «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و بسته فیلم های کوتاه به نمایش درآمدند که نسبت به فیلم های روز گذشته «شعله ور» و «بمب؛ یک عاشقانه» با استقبال بیشتری روبرو شدند و نشست رسانه ای این ۲ فیلم هم  شلوغ تر از نشست فیلم های روز قبل بود که البته نشست رسانه ای فیلم های کوتاه با بی مهری اهالی رسانه و عکاسان روبه رو شد ولی از فیلمسازان کوتاه عده قابل اعتنایی در نشست حضور یافته بودند.

در نشست خبری فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» یکی از مسئولان سالن با خبرنگارانی که به دلیل پایین بودن صدای سالن در ردیف نخست نشسته بودند، درگیری لفظی پیدا کرد و با این توجیه که این ردیف متعلق به عوامل فیلم است آنها را بلند کرد در حالی که در نشست های گذشته خبرنگاران در همین ردیف هم مستقر می شدند و مشکلی برای حضورشان وجود نداشت.

یکی از نکات قابل ذکر در زمان برگزاری نشست خبری فیلم های کوتاه، اعلام نشدن آغاز نشست خبری از طریق بلندگوها بود و درنهایت بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از برگزاری نشست به طور پیاپی اعلام شد که نشست خبری فیلم های کوتاه تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد! که این اطلاع رسانی غلط و با صدای بلند در برگزاری نشست خلل ایجاد کرد.

حل نشدن مساله اینترنت در پردیس سینمایی ملت که در بخش کافی نت که محل استقرار سیستم های کامپیوتری است بیشتر مشاهده می‌شود یکی از اصلی ترین مشکلات کاخ جشنواره است که انتظار می رفت در دومین روز از برگزاری این رویداد هنری برطرف شود در حالی که این اتفاق نیفتاد و رسانه ها همچنان با مشکل ضعیف بودن اینترنت و در بعضی از نقاط پردیس ملت، نبود آن روبه رو هستند.

قرار داشتن لپ تاپ ها در محل رفت و آمد یکی دیگر از مشکلات است که فضایی ایجاد می کند که تمرکز کافی برای تنظیم و انتشار خبر فراهم نمی شود. البته محل قرارگیری استودیوهای رادیو و تلویزیونی در جایی است که برخی از دست اندرکاران آنها می گویند نسبت به سال های قبل شرایط شان بهتر و سکوت بیشتری حاکم است.

هیچگاه خبرنگاران و منتقدان نمی گفتند که هنرمندان نباید در کنار رسانه ها به دیدن آثار جشنواره بنشینند بلکه به این مساله معترض بودند که افراد غیرهنری و غیررسانه ای چرا باید در کاخ جشنواره حضور داشته باشندو اما یکی دیگر از مشکلات جشنواره این است که جای خالی اهالی سینما عملا کاخ رسانه را از رونق انداخته است. در دوره های گذشته که کاخ جشنواره واقع در مرکز همایش های برج میلاد بود مسئولان جشنواره به این نکته اشاره می کردند که اهالی رسانه نسبت به شلوغ بودن کاخ جشنواره معترض هستند و به همین دلیل آنها تلاش خواهند کرد این مشکل را برطرف کنند اما به نظر می رسد مسئولان به این نتیجه رسیده اند که این مشکل با جدا کردن هنرمندان از اهالی رسانه و انتقال کاخ جشنواره به پردیس سینمایی ملت برطرف می شود در حالی که هیچگاه خبرنگاران و منتقدان نمی گفتند که هنرمندان نباید در کنار اهالی رسانه ها به دیدن آثار جشنواره بنشینند بلکه به این مساله معترض بودند که افراد غیرهنری و غیررسانه ای چرا باید در کاخ جشنواره حضور داشته باشند. متاسفانه در این دوره، مسئولان جشنواره با جدا کردن سینمای رسانه و هنرمندان باعث از رمق افتادن این رویداد شدند در حالی که از دور به نظر می رسد برای رفاه حال اهالی رسانه این اقدام صورت گرفته و مسئولان دایما بر این استدلال غلط پافشاری می کنند.

نبود هنرمندان و سینماگران در کاخ جشنواره و ترک کردن عوامل فیلم ها بعد از پایان نشست های خبری باعث شده عکاسان خوراک خبری اندکی در اختیار داشته باشند و مجبور هستند تنها به عکس گرفتن از نشست های خبری و عکاسی از عوامل فیلم ها بعد از نمایش فیلم هایشان بسنده کنند که اگر قرار بود خبرنگاران فقط نشست ها را پوشش دهند و عکاسان هم از نشست ها عکاسی کنند روابط عمومی جشنواره همین کار را که جزو حداقل وظایفش است انجام می داد و دیگر چرا باید ۱۰ روز اهالی رسانه را برای دیدار یکدیگر به پردیس ملت می آوردند؟

حل نشدن مشکل صدای سالن نشست خبری همچنان ادامه دارد و حتی محمود گبرلو مدیر این نشست ها نیز در جلسه رسانه ای فیلم «شعله ور» به این نکته اشاره کرد و گفت که انتظار می رود مشکل صدای سالن نشست به زودی حل شود چون برگزاری نشست ها به این شکل در حد و اندازه جشنواره نیست.

در دومین روز از برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه، مدیران سازمان سینمایی در کاخ جشنواره حضور پیدا کردند. علیرضا رضاداد قائم مقام سازمان سینمایی در نشست خبری فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» حضور پیدا کرد و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در کاخ جشنواره با همراهی ابراهیم داروغه زاده دبیر این دوره از رویداد هنری حضور داشت ولی کسی که همیشه در محل کارش حضور دارد مریم جلالی مدیر پردیس سینمای ملت است که در طول این ۲ روز مدام در طبقات مختلف دیده می‌شود و روند امور را تحت نظر دارد. عادل فردوسی پور نیز با حضور در کنار عوامل فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی ملت به دیدن این اثر سینمایی نشست.

کسی که همیشه در محل کارش حضور دارد مریم جلالی مدیر پردیس سینمای ملت است که در طول این ۲ روز مدام در طبقات مختلف دیده می‌شود و روند امور را تحت نظر داردمشکلاتی که اهالی رسانه در یافتن وسیله ایاب و ذهاب با آن مواجه هستند همچنان یکی دیگر از مشکلاتی است که در آخر شب باعث سردرگمی و انتظار کشیدن بیش از اندازه آنها می‌شود، اما امشب ون هایی که قرار بود انتقال خبرنگاران را از پردیس سینمایی ملت به پارکینگ دوم و بالعکس برعهده داشته باشد در ورودی پردیس ملت مشاهده می شد.

یکی از مزیت های پردیس سینمایی ملت نسبت به مرکز همایش های برج میلاد اختصاص ۴ سالن سینما برای نمایش آثار جشنواره است که به این ترتیب اهالی رسانه بدون ازدحام و با فراغ بال می توانند هر سالنی را که دوست دارند برای دیدن فیلم مورد نظر انتخاب کنند و اگر دیر به سالن نمایش فیلمی برسند جایی برای نشستن داشته باشند.

با گذشت ۲ روز از آغاز جشنواره برای اهالی رسانه و نمایش ۴ فیلم سینمایی، یک فیلم انیمیشن و چند فیلم کوتاه هنوز آن طور که باید تنور جشنواره گرم نشده و فیلم ها آنطور که انتظار می رفت مورد پسند قرار نگرفته اند البته جذابیت آثار امروز بسیار بیشتر از فیلم های روز اول بود و اهالی رسانه نیز این فیلم ها را بیشتر پسندیدند.

کد خبر 4218299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha