۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹

به دلیل وجود برخی ابهامات؛

مجلس «معافیت مدارس از هزینه آب و برق» را فعلا مسکوت گذاشت

مجلس «معافیت مدارس از هزینه آب و برق» را فعلا مسکوت گذاشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از بندهای الحاقی لایحه بودجه را که به معافیت مدارس از هزینه آب، برق و گاز اختصاص دارد را برای رفع اشکالات فعلا مسکوت گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی عصر امروز و بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ لایحه بودجه را که به موضوع معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز اختصاص دارد، برای رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه بازگرداندند.

در متن گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با این بند آمده بود: «کلیه مدارس آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب و برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف هستند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می شود.»

این بند الحاقی با توجه به مغایرت با برنامه ششم توسعه نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت که ابتدا با ۱۴۹ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده اکثریت آرا را به دست نیاورد و در ادامه پیشنهاد اصلاح آن با حذف مدارس غیردولتی و اختصاص حکم این بند به مدارس دولتی و رعایت سقف الگوی مصرف ارائه شد که این پیشنهاد هم رای نیاورد.

در نهایت با پیشنهاد رئیس مجلس و موافقت نمایندگان این بند برای بررسی بیشتر و رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ارجاع شد تا پس از رفع ایراد مجددا در صحن مجلس بررسی شود.

کد خبر 4219160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha