۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۱۳۳۰روستای خراسان رضوی تحت پوشش اپراتورهای همراه قرارمی گیرد

۱۳۳۰روستای خراسان رضوی تحت پوشش اپراتورهای همراه قرارمی گیرد

مشهد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعداد هزار و ۳۳۰ روستای خراسان رضوی تا پایان اسفند سال جاری تحت پوشش شبکه های تلفن همراه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح ۷۲۷ پروژه مخابراتی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: امروز در فضای اجتماعی کشور زمانی که از افراد در خصوص رضایت از شرایط موجود می پرسیم، ناراضی هستند و یک دلیل این نارضایتی به عدم عمل کردن به وظایف ما بازمی گردد و خدمات ارائه شده به مردم خوب نیست و در برخی موارد عناصر دلسوز نظام هماهنگ نیستند تا امیدبخشی را به مردم تزریق کنیم.

وی افزود: اما نمی توان کتمان کرد که رشدهای بی نظیری را داشته ایم و اگر در همین مشهد ارائه خدمات و پیشرفت سال به سال یادداشت شود متوجه می شویم که میزان رونق اقتصادی بی دلیل به وجود نیامده و نتیجه خدمت خدمتگذاران استان و بخش خصوصی و سرمایه گذاری و کمک دولت است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید اثرات اتفاقات و توسعه را برای مردم تشریح کنیم تا ملموس تر شود گفت: در این راستا به ابعاد مختلف بپرداریم و مشخص کنیم که تاثیر سرمایه‌گذاری های انجام شده چه میزان است؟ سیستم بانکی، سیستم حمل و نقل عمومی، سفارش غذا، رزرو هتل و دیگر موارد هرکدام ‌چه میزان نیاز به هماهنگی دارد؟ امروز می توانیم از طریق گوشی های موبایل و نرم افزارها تمامی این موارد را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: اما توسعه روز به روز که شبیه به یک طفل بزرگ می شود به تبع آن، چالش‌ها نیز بزرگ تر می شود و بزرگ شدن‌ چالش ها نشانه رشد است. اگر امروز بحث از چالش ها و نیازمندی هایی در حوزه ارتباطات می شود شاید چهار سال پیش اصلا دغدغه و مطرح نبوده است. نه می توان مطالبه را چشم‌پوشی کرد نه رشد را و این چرخه باید ادامه پیدا کند، چرا که هم انکار مطالبات برای ما ضرر است هم انکار رشد و هم بیان مطالبات ضروری است و هم رشد را باید عنوان کرد.

جهرمی ابراز کرد: دهه فجر زمانی است که دور هم جمع می شویم و برکت حضور رهبر و هدایت های ایشان و حرکت مردم در انتخابات و انتخاب مدیران اجرایی ، نقش آفرینی آنها در اداره جامعه را به مردم گزارش می کنیم. در کنار این رشد ها چالش هایی هم داشته ایم و هنر ما این است که چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: جایگاه خراسان رضوی جایگاه مقدسی است و سالانه بیش از دو میلیون زائر خارجی در مشهد حضور پیدا می کنند. مشهد ویترین جمهوری اسلامی است پس باید در شان ویترین به آن رسیدگی شود. بایستی واقعیات جامعه مطرح شود و خدمات  به طور کامل ارائه شود که یکی از خدمات در حوزه ارتباطات است. در همین خصوص از سعه صدر مردم که در این مدت عدم کیفیت خدمات را تحمل کردند، تشکر می کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های مخابراتی باید انجام‌ شود تا کیفیت ارتباطات به لحاظ بهینه سازی، توسعه پیدا کند. ارتباطات، زیر ساخت توسعه های دیگر است و در این حوزه  می شود  سرمایه گذاری  بزرگتری انجام داد. به واسطه توسعه زیر ساخت ها، توسعه خدمات افزایش پیدا کرده است و خراسان رضوی در این حوزه پیشرو بوده است. در این استان فضای مجازی می تواند رشد بیشتری پیدا کند و این مهم موجب بزرگ شدن اقتصاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: به فضل الهی پوشش نسل سوم و چهارم شبکه های تلفن همراه در کشور سراسری شد و تا پایان اسفند ماه جاری هزار و ۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل و همراه اول و رایتل قرار می گیرد

جهرمی با بیان اینکه ️امروز بیش از هزار و ۲۴۶ شهر کشور از خدمات نسل سه و چهار اینترنت همراه استفاده می‌کنند و این شبکه سراسری شده است گفت: شب گذشته حدود ۴۵۰ روستا تحت پوشش قرار گرفت و تا پایان اسفندماه ۸۶۵ روستای دیگر تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ️تا روز جهانی مخابرات مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه، پارک فناوری تجارت در مشهد راه اندازی می‌شود ابراز کرد: این پارک در جهت ارائه تسهیلات به شرکت های نوپا فعالیت کرده و شرکتی که با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد این پارک شوند، با پنج میلیارد تومان از آن خارج می‌ شوند. وظیفه این پارک ارائه خدمات و تسهیلات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ساماندهی دکل های مخابراتی به نتایج خوبی رسیده و زیبا سازی شهر و پایش سطح امواج، قطعا برای مردم شهر مشهد مفید خواهد بود.

کد خبر 4219934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha