۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات عنوان کرد؛

گسترش بازار با توجه به زیرساخت های شهر هوشمند

گسترش بازار با توجه به زیرساخت های شهر هوشمند

مشهد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توجه به شهر هوشمند می تواند موجب گسترش بازار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری‌جهرمی ظهر دوشنبه در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: امروز آنچه که در دنیا در حال رشد است، بخش خدمات در حوزه اشتغال، علم و اقتصادی بوده و با توجه به رشد خدمات اشتغال در حال کوچکتر شدن است.

وی افزود: آن چیزی که رشد را تجربه می کند حوزه خدمات در اشتغال و خدمات مسیر جهشی رشد را تجربه می کنند و شاهد بروز این نوع خدمات در جامعه هستیم که بهبود شاخص های زندگی مردم را منجر می شود.‌

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای فعال سازی این عرصه وجود جوانان خلاق لازم است و امروز با چالشی به نام بیکاری مواجه هستیم که باعث دامن زدن به موضوعات اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در کشور نهضتی آغاز شده که حاکمیت برنامه ریزی هایی برای تسهیل، توانمند سازی، ایجاد راهکارهای قانونی و اختصاص منابع مالی به وجود آورده اما در قوانین باید تغییراتی شکل گیرد.

جهرمی ابراز کرد: کشور های بزرگ دنیا در این عرصه وارد رقابت شدند که سهم بیشتری داشته باشند البته در بسیاری از حوزه ها اگر بخواهیم اقتصاد میلیارد دلاری داشته باشیم، باید به بازار بین المللی نگاه کنیم.

وی خطاب به رئیس و اعضای شورای شهر مشهد گفت: امروز اینجا آمدم که نقش شهرداری ها و تصمیمات را در توسعه این فضا با شما به اشتراک بگذارم. یکی از نیازمندی های این کسب و کارها بازار کار است. بازاری که بتواند کسب و کار خود را گسترش دهد و یکی از این مراکز ایجاد شهر هوشمند است. به واسطه هدف گذاری شهر هوشمند است که تعاریف و برنامه ریزی های ما مشخص می شود.

وزیر ارتباطات خطب به اعضای شورای شهر مشهد گفت: شما به عنوان شورای شهر مشهد تصویب می کنیم که آزادسازی دی اکسید کربن باید کاهش پیدا کند. این یک شاخص است . به عنوان شورا شهر مشهد تصمیم می گیرید از یک میلیون خانوار سالانه ۱۵ درصد باید هوشمند شوند این ارکان تصمیمات وقتی در شهرداری جاری می شود خود نیز زمینه ساز اشتغال است.

وی ابراز کرد: در اقتصاد دیجیتال نقش پارلمان های شهری تنظیم کننده است و امروز علاوه بر این باید توانمند ساز باشد. سازمان فاوا شهرداری توانمند کننده کسب و کارهایی است که با محوریت خودش شکل می گیرند.

جهرمی با طرح این پرسش که هدف ما از توسعه شهر هوشمند چیست بیان کرد: این اتفاق بزرگ به شاخص های رفاه مردم و اهداف شما در مدیریت شهری منجر می شود و کمک بزرگی به افزایش رفاه عمومی در این شهر و توسعه دیجیتال و اشتعال خواهد کرد. با همکاری شهر تهران و مشهد ما می توانیم یک کار را همزمان پیش ببریم و مشهد جز حوزه های است که هوشمند سازی شهری بسیاری از مشکلاتش را حل می کند. تمام دلیل حضور من در اینجا گفتن این چند جمله و اهمیت این موضوع بود.

وی تاکید کرد: اگر امسال رتبه ما ۹۳ بود با توسعه شهر هوشمند به ارتقا دست پیدا خواهیم کرد. پوشش کامل خدمات ارتباطی باید در مشهد و خراسان رضوی صورت گیرد  و امروز با تلاش، پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم اما هنوز هم راضی کنند نیست و در حوزه ارتباطات ثابت در مشهد و کشور عقب ماندگی داریم که باید به پوشش خدمات در مشهد و استان تا ۲۷ اردیبهشت دست یابیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما آماده همکاری در کنار شهرداری و به رسمیت شناختن شهرداری برای اینکه حوزه توانمندی های شهرداری در اختیار شبکه ملی قرار گیرد، هستیم، فکرمان باز است و رشد پایدار شهرداری در این حوزه را رشد پایدار خودمان می دانیم و اگر طرحی شورا یا شهرداری مشهد داشته باشد از حمایت های ما برخوردار می شود تا زودتر به زیر ساخت فیبر نوری متصل شود.

کد خبر 4220044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha