۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

تلاش دشمن برای توقف قطار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

تلاش دشمن برای توقف قطار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

بیرجند- وزیر ارتباطات گفت: شرایط جمهوری اسلامی همواره رو به رشد بوده و دشمن تلاش می کند این قطار پیشرفت را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی بعد از ظهر دوشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: امام راحل (ره) با حرکت خود آزادی و آزادگی را به جمهوری اسلامی بخشیدند.

وی بیان کرد: اگر امروز ایران حرفی برای گفتن دارد و در کلام استکبار جهانی نگرانی از ایران همواره وجود دارد  نشان می دهد جمهوری اسلامی توانسته وظیفه خود را به درستی ایفا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دشمن می خواهد نظام را ناکارآمد نشان دهد، عنوان داشت: عده ای نیز در داخل به دنبال این هستند که بدنه داخلی دولت را ناکارآمد نشان دهند اما واقعیت این است که ایران در منطقه و درون خود حرفی برای گفتن دارد و در کشورهای منطقه جمهوری اسلامی نقش ایفا می کند و موضوعات منطقه ای بدون حضور ایران قابل حل نیست.

آذری حهرمی ادامه داد:  ۳۹ سال است تهاجم های مختلف در مقابل حرکت هوشمندانه ای که امام راحل آغاز کرد وجود دارد و  اینکه همه آن ها علیه ایران متحد می شوند یعنی حرفی برای گفتن و اقتدار داریم و می خواهند رشد جمهوری اسلامی را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه های بالادستی نفتی جز یک بازار برای حوزه غرب چیز بیشتری نبودیم، افزود: اما امروز در صنایع خودرو، هسته ای، فضایی، نانو و تکنولوژی رشد قابل ملاحظه کرده ایم و دارای رتبه و حرف در دنیا هستیم و در بسیاری از آن ها توانسته ایم روی پای خود بایستیم که البته مشکلات و چالش هایی نیز وجود دارد اما این چالش ها مقدمه رشد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرایط جمهوری اسلامی همواره رو به رشد بوده و طبیعتا دشمن تلاش می کند این قطار پیشرفت را متوقف کند، افزود: اما دشمن موفق نمی شود چون جمهوری اسلامی متکی به پشتیبانی مردم و ولایت فقیه است و با یک نگاه ایدئولوژیک در حال رشد و ترقی است.

وی ادامه داد: همه ما مرهون حرکت هوشمندانه، قدرتمندانه و عالمانه امام راحل هستیم و ایام الله دهه فجر برای این است که یادآوری کنیم کجا بودیم و الان کجا هستیم و بنگریم پیش روی ما چه کارهایی باید انجام دهیم و باید به مردم خدمت کنیم.

آذری جهرمی اضافه کرد: از جمله این مردم، مردم خراسان جنوبی هستند مردمی که همواره با مشکلات مختلفی روبه رو بودند و حق دارند از رفاه و امکانات بیشتری برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه این استان دارای محصولات منحصر به فرد در سطح دنیا است و با بحران های متعددی دست و پنجه نرم می کند، بیان کرد: وقتی استانی که شاکله آن وابسته به کشاورزی است با بحران خشکسالی و بی آبی روبه رو است دچار مشکلات زیادی می شود.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای مصارف کشاورزی در دستور کار دولت قرار گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت در رابطه با اقتصاد می تواند کارهای زیادی کند هرچند مشکل بارندگی داریم اما از لحاظ منابع مشکلی نداریم.

آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از این کارها بهینه کردن مصرف آب و استفاده از تکنولوژی های جدید برای مصارف کشاورزی است، عنوان کرد: دولت در این زمینه برنامه ریزی کرده و در مجموع سه میلیارد دلار تسهیلات برای مشاغل روستایی اختصاص یافته که بخش زیادی مربوط به بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: در این زمینه تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ طرح پذیرفته شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات و تکنولوژی برای بهینه کردن مصرف آب می تواند کمک می کند، بیان کرد: این تکنولوژی جدید است که وزارت ارتباطات و وزیر نیرو در چند استان اجرا کرده و تا ۵۰ درصد کاهش مصرف آب و برق داشته است.

 بیکاری؛ معضل اصلی کشور

آذری جهرمی بیکاری را معضل اصلی کشور دانست و گفت: بیکاری علت نیست و معلول رونق و عدم رونق در بازار است.

وی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با تورم مواجه بود، بیان داشت: با تلاش دولت رونق در برخی بخش ها ایجاد شد اما در حوزه مسکن هنوز رونق ایجاد نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت برای اشتغال دو برنامه را آغاز کرده است، بیان کرد: یکی از این دو برنامه اشتغال های زودبازده بوده که منابع کافی نیز به آن اختصاص داده شده است.

آذری جهرمی اضافه کرد: حوزه دوم ایجاد رونق در ساخت و ساز فضای ساختمانی است که این نیز شامل دو برنامه می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه اول منابع تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت و در برنامه دوم طرح ساخت مسکن در بافت های فرسوده مطرح شد که این کار ضمن ایجاد رونق، مقاوم سازی منازل را نیز به دنبال خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که می تواند در بخش اشتغال مفید باشد فناوری اطلاعات است، عنوان کرد: تجربه در دنیا نشان داده هرچند توسعه صنعتی در حال انجام است اما با توسعه اقتصادی و صنعتی اشتغال کم می شود.

 وی با بیان اینکه حوزه خدمات هم اشتغال و هم اقتصاد را رشد می دهد، بیان کرد: فناوری اطلاعات و فناوری در عرصه خدمات می تواند نقش خوبی را ایفا کند اما دارای یک پارامتر مهم یعنی خلاقیت است.

شاخص تولید کسب و کار ایران ۳ برابر کشورهای منطقه است

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه خلاقیت و شاخص تولید کسب و کار ایران سه برابر کشورهای منطقه و دو برابر دنیا است، بیان کرد: اما خلاقیت برای رشد به فضا و اتمسفر نیاز دارد و این فضای کسب و کار نوپا بوده که در کنار دانشگاه ها شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای این مقوله برنامه ریزی کرده و در حال کار است، افزود: فضای مجازی اقتصادی است که مرز نمی شناسد و  در دو سال گذشته برای فراهم کردن زیرساخت ها توانسته ایم ۱۵۰ هزار شغل  در این حوزه ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این ظرفیت ها تنها از لحاظ فراهم کردن زیرساخت بوده اما اکوسیستم کار فراهم نبوده و دولت به دنبال کار است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این فضا می توانیم توزیع زعفران با کیفیت و قیمت مناسب خراسان را در دنیا تسهیل کنیم، افزود: در خراسان جنوبی در یک سال گذشته مرکز توانمندسازی فعال شده و امسال باید اعتبار آن دو برابر شود.

 راه اندازی مرکز عملیات امنیت در استان خراسان جنوبی

آذری جهرمی همچنین از راه اندازی مرکز عملیات امنیت در استان خبر داد و گفت: از ۴۰ مرکز رشد استان ۱۶ مورد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ارتباطی بستر توسعه اقتصادی در این استان است، عنوان کرد: در روستاها فعالیت خوبی انجام شده است به گونه ای که از ۸۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۲۸ روستا هیچ راه ارتباطی ندارد و امیدواریم تا شهریورماه مشکلات ارتباطی مناطق کمتر توسعه یافته استان را حل کنیم.

کد خبر 4220334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha