۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۰۵

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

مدیران خوزستان مسائل مربوط به خشک‌سالی را جدی بگیرند

مدیران خوزستان مسائل مربوط به خشک‌سالی را جدی بگیرند

اهواز - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مدیران خوزستان مسائل مربوط به خشک‌سالی را جدی بگیرند چون شرایط استان در این خصوص عادی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی‌زاده شامگاه امروز در نشست شورای آب و برق استان خوزستان اظهار کرد: ماهی دو بار، روزهای دوشنبه این جلسه را برگزار می‌کنیم. مصوبات ستاد خشک‌سالی را با سه کمیته (مربوط به این اعضا) یعنی منابع و مصارف آب با مدیریت سازمان آب و برق، تولید و مصرف آب شرب با مدیریت آبفا خوزستان و تولید و مصرف برق با مدیریت برق منطقه‌ای خوزستان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این کمیته‌ها، خسارت‌ها و مشکلات وارده خشک‌سالی را بررسی و راهکارهای برون‌رفت مشکلات را ارائه می‌کنند؛ آنها همچنین پیگیری تأمین اعتبار از وزارتخانه متبوع خود را نیز باید انجام دهند.

حاجی‌زاده یادآور شد: پیگیری اجرای مصوبات جلسه قبل و همچنین اعلام آخرین وضعیت رودخانه کارون از جمله دستور کارهای این جلسه هستند. وقتی آماده‌باش در سطح استان اعلام شده، هیچ کسی نمی‌تواند حضور دائمی نداشته باشد؛ بنابراین مدیران باید مسائل را جدی بگیرند و همواره در جلسات بحران حضور داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی آورد حوزه کرخه در سال گذشته گفت: بحران‌ها تیغ دولپه‌ای شدند که اگر به موقع در صحنه حاضر نشویم دیگر کار از کار گذشته است. اگر بعد از رویداد کاری انجام شود دیگر کم‌کاری‌های قبلی را نمی‌توان جبران کرد. سال گذشته سال سختی را پشت سر گذاشتیم ولی با همت و مدیریت خوب در حوزه انرژی، کمترین خاموشی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم جدی گرفتن مسائل گفت: در حال حاضر شرایط استان در بحث آب و انرژی عادی نیست و واقعاً حساس است چون هنوز از ریزگردها عبور نکردیم و با وجود انجام اقدامات خوب، هنوز از آن گذر نکرده‌ایم.

وی با اشاره به نابود بودن زیرساخت‌های خوزستان گفت: زیرساخت‌های استان طی چند دهه تخریب و بدون بازسازی مثل عفونتی سرباز کرده و دچار مشکلات شدیم. برخی مدیران بومی هستند ولی با وجود تولید برای کل کشور حاضر به انجام اقداماتی برای مردم استان خودشان نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب، تعمیر و تجهیز دستگاه‌های دیزل ژنراتور ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب را با جدیت دنبال کنند، بیان کرد: اولویت با آب شرب انسانی و دام‌ها و در نهایت ریزگرد و حق آبه تالاب، کشاورزی و صنعت در مراحل بعدی قرار دارند.

کد خبر 4220518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha