۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه:

مرز سیران بند بانه با کشور عراق مسدود نمی شود

مرز سیران بند بانه با کشور عراق مسدود نمی شود

سنندج - نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انسداد شماری از مرزهای کشور، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، انسداد مرز سیران بند بانه با کشور عراق لغو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح آب رسانی شهر بانه، گفت: شهر بانه و سد این شهرستان با مشکل رو به رو بود و این شهرستان نیازمند پروژه ای ویژه در حوزه تامین آب بود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه عنوان کرد: بعضی از پیمانکاران و ناظران فعالیت خوب و استانداری ندارند و باید خود و مردم اعضا شورا بر پروژه ها نظارت کنند.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به بانه، گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود و باید از مجموعه آبفا استان تشکر کرد که طرح انتقال آب را نیز به این مصوبه اضافه کرد.

بیگلری افزود: سدسازی کار بسیار مهمی است که با مجوز آن با مشکل صادر می شود اما با پیگیری های انجام شده سد کانی گویژان و سد چومان بانه به بودجه سال آینده برای این شهرستان اضافه شدند.

نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه ۱۰۳ میلیاردی به نمایندگان استان کردستان اختصاص داده شد که بر اساس جمعیت شهرستان ها این میزان پخش شد و ۲۴ میلیارد تومان سهم شهر های سقز و بانه بود.

وی افزود: از ۲۴ میلیارد تومان سهم این دو شهرستان ۱۵ میلیارد تومان برای جاده های بانه به مقاصد مریوان، سردشت و سقز در نظر گرفته شد.

وی گفت: متاسفانه تعدادی از مرز های کشور با دولت اقلیم کردستان عراق در آینده بسته خواهد شد که مرز سیران بند بانه جزو این مرز ها بود اما با پیگیری و مذاکرات انجام شده این مرز همچنان باز خواهد ماند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه عنوان کرد: در کردستان بسیاری از مدیران بیخیال و در فکر آمدن اعتبارات هستند اما وجود دارند مسئولانی که با وجود اعتبارات توان جذب آن را ندارند.

وی با اشاره به زمان احداث سه ماهه این پروژه گفت: سالن ۱۲۰۰ نفره بانه از دیگر پروژه های این شهرستان که نیازمند فعالیت مدیران برای بهره برداری است.

بیگلری گفت: امید است که در سفر آینده شاهد افتتاح این سالن ورزشی در شهر بانه باشیم.

کد خبر 4221890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha