۶۰ هزار کارگر خارجی در بحرین فعالیت می کنند

۶۰ هزار کارگر خارجی در بحرین فعالیت می کنند

پایگاه خبری مرآة البحرین نوشت: به گفته عادل العسومی از نمایندگان مجلس بحرین ۶۰ هزار نفر کارگر خارجی در این کشور مشغول به کارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که تمامی تحلیلگران اقتصادی در سطح منطقه و عرصه بین الملل به وضعیت وخیم اقتصادی بحرین اشاره دارند و دولت بحرین برای تامین بدهی های خود مجبور به تقاضای حمایت مالی از کشورهای همجوار شده است پایگاه خبری مرآة البحرین نوشت: "به گفته عادل العسومی از نمایندگان مجلس بحرین ۶۰ هزار نفر کارگر خارجی در این کشور مشغول به کارند."

جمعیت بحرین طبق آخرین آمار حدود ۱.۴ ملیون نفر گزارش شده که بیش نیمی از آن را خارجی ها تشکیل میدهند. روزنامه "اخبار الخلیج" سال گذشته اعلام کرد بحرینی های اصیل (بحارنه) تنها ۴۸% جمعیت بحرین را تشکیل میدهند.

بحرین از ارائه آمار رسمی دقیق از تعداد سکان ، جمعیت اقوام و مذاهب مختلف و همینطور خارجی هایی که تابعیت بحرینی دریافت کرده اند امتناع می نماید.

خلیل المرزوق از نمایندگان جمعیت الوفاق در مجلس بحرین در سال ۲۰۰۸ (پیش از استعفای دسته جمعی نمایندگان الوفاق از مجلس) با طرح سوالی در خصوص سیاستهای توازن جمعیتی، مرکز آمار و اطلاعات بحرین را وادار نمود تا بطور رسمی از این واقعیت پرده بردارد که تعداد خارجی های مقیم بحرین از تعداد بحرینی ها پیشی گرفته است و این مرکز این عدد را ۵۶۹ هزار خارجی در مقابل ۵۳۸ هزار بحرینی از مجموع کل جمعیت ۱ ملیون و ۱۰۷ هزار نفری بحرین اعلام کرد. اما این مرکز از اعلام تعداد افراد خارجی مقیم بحرین که موفق به دریافت تابعیت بحرینی شده اند امتناع نمود.

کد خبر 4223308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha