در پی استفاده از حریم هوایی لبنان؛

بیروت از اسرائیل در شورای امنیت شکایت می کند

بیروت از اسرائیل در شورای امنیت شکایت می کند

وزارت خارجه لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه اعلام کرده از تل آویو به دلیل استفاده از حریم هوایی لبنان برای تجاوز به سوریه به شورای امنیت شکایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یو نیوز، وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد. بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه لبنان همچنین بر حق مشروع و قانونی سوریه در دفاع از خود تأکید کرده است.

لبنان همچنین اقدام رژیم صهیونیستی برای نقض حریم هوایی لبنان را محکوم  و اعلام کرده است که استفاد از حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل برای اجرایی کردن سیاست های تجاوزکارانه اش را محکوم می کنیم.

به این ترتیب بیروت تأکید کرده است که شکایتی در این زمینه به شورای امنیت ارائه خواهد کرد و طی آن به اسرائیل نسبت به پیامدهای استفاده از حریم هوایی لبنان علیه سوریه هشدار خواهد داد.

پیشتر «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور روند تحولات منطقه و تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

امروز در پی حمله جنگنده های اسرائیلی به خاک سوریه، سامانه دفاع هوایی سوریه موفق شد یک جنگنده اف ۱۶ اسرائیل را هدف قرار دهد که این جنگنده در الجلیل سرنگون شد. بر اساس گزارش های رسانه ای یک بالگرد اسرائیلی هم در مزارع شبعا در لبنان سرنگون شده است.

کد خبر 4224437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha