۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

امام جمعه ایلام:

مطالعه کتاب باید جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند

مطالعه کتاب باید جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با انتقاد از کاهش مطالعه مفید در میان مردم، گفت:مطالعه کتاب باید جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله محمدنقی لطفی روز شنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب ایلام اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شبکه های مجازی باعث شده این یار مهربان و دانای بی زبان مهجور مانده و مورد غفلت واقع شود.

وی ادامه داد: ملت های بزرگ را با سطح دانش و آگاهی انها از علوم مختلف می شناسند که در این میان مطالعه کتاب نقش بسزایی در افزاییش معلومات عمومی و رشد و بالندگی اقشار مختلف جامعه دارد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برپایی نمایشگاه های کتاب در نقاط مختلف اقدامی ارزنده برای توجه دادن به عموم مردم به جایگاه کتابخوانی و مطالعه مفید است ولی در این میان باید تلاش شود قیمت کتاب های عرضه شده کاهش یابد تا همگان امکان خرید آنرا داشته باشند.

وی اضافه کرد: با وجود رشد تکنولوژی در بسیاری از کشورهای همچنان مطالعه کتاب جایگاه خود را حفظ کرده و سرانه مطالعه در این کشورها بسیار بالاست.

آیت الله لطفی از عموم مسئولان حوزه فرهنگی کشور خواست توجه بیشتری به فعالان این عرصه داشته باشند تا با دغدغه کمتری در این مسیر آینده ساز گام بردارند.

۲۲۸ ناشر در قالب ۱۸۳ غرفه در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام که از ۱۸بهمن ماه تا ۲۳ بهمن ادامه دارد ۵۷ هزار عنوان کتاب را در معرض دید همگان قرار داده اند.

کد خبر 4224480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha