۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد؛

ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه/ آموزه‌های قرآن نهادینه شود

ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه/ آموزه‌های قرآن نهادینه شود

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه به منظور نهادینه سازی آموزه های معنوی و دینی در میان نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح دوشنبه در دیدار با مهدی قره شیخ لو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور در اراک اظهار داشت: ارزش فعالیت مربیان قرآنی به لحاظ اهمیت کار آنها بسیار بالا است و باید بکوشیم تا برگزاری برنامه های قرآنی را برای قشر جوان و نوجوان جامعه افزایش و ارتقا دهیم.

وی افزود: پرداختن به ترویج حفظ، آموزش، درک مفاهیم، تفسیر و تلاوت قرآن از ارزشی وصف ناپذیر برخوردار است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرموده اند ترویج فعالیت های قرآنی اقدامی بسیار مهم و به جا است، زیرا قرآن بزرگترین سرمایه دنیا و آخرت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم نیز موظف هستند که همکاری لازم را با سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجامع قرآنی به عمل آورند زیرا قرآن کتاب زندگی و کتاب دین است، نمایندگی ولایت فقیه در استان مرکزی آمادگی کامل خود را به منظور همکاری در تسریع روند اجرای فعالیت های قرآنی چه در استان مرکزی و چه در سایر نقاط اعلام می دارد.

دری نجف آبادی تصریح کرد: مسئولان حوزه قرآنی باید در روند انتخاب اساتید قرآنی نظارت و اشراف کامل داشته باشند و افراد دارای سلامت ١٠٠ درصد را برگزینند تا سوژه ای به دست دشمن ندهیم که از آن سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: کرامت و شرافت انسان ها در این زمینه باید به طور کامل حفظ شود و افراد فعال در این حوزه حاملان قرآن باشند، لازمه اجرای صحیح فعالیت های قرآنی در هر منطقه ای انتخاب اساتیدی با سلامت و دارای استانداردهای لازم است و نباید از این مساله غافل شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اوقاف می تواند به عنوان یک بازوی بسیار موثر در فعالیت های قرآنی حضور داشته باشد و ما باید بخشی از اوقاف را به فعالیت های قرآنی اختصاص  دهیم تا مردم نیز به این حوزه رغبت نشان دهند.

کد خبر 4225814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha