۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰

رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

عملکرد حوزه نرم افزاری فعالیت های قرآنی در کشور باید گسترش یابد

عملکرد حوزه نرم افزاری فعالیت های قرآنی در کشور باید گسترش یابد

اراک- رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: عملکرد حوزه نرم افزاری فعالیت های قرآنی در کشور باید گسترش یابد و در این زمینه از روش های نوین و کارآمدتر بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره‌شیخ‌لو ظهر دوشنبه در پنجمین جلسه مجمع خیران قرآنی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: خوشبختانه استان مرکزی از فضای صمیمی و سرشار از همدلی در حوزه قرآنی برخوردار است، در طول چند سال گذشته شاهد بوده ایم که این استان در موضوعات قرآنی با تمام قدرت حضور پیدا کرده که چاپ قرآن و تشکیل مجمع قرآنی از جمله این اقدامات محسوب می شود.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلابی قرآنی و فرهنگی بود، خوشبختانه فضای قرآنی اکنون با ۴۰ سال قبل قابل قیاس نیست اما انتظار ما از نظام اسلامی بیش از این است.

قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: اینکه امروز شاهد پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت از حوزه قرآنی هستیم یک پیشرفت محسوب می شود زیرا قرآن برکتی متعلق به تمام جامعه است که همه باید در راستای انتشار آن تلاش کنند و به همین سبب درخواست داریم مسئولان با تمام قوا در این عرصه حضور یابند زیرا کار قرآنی تنها از دست یک ارگان ساخته نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر نیازهای سخت افزاری در حوزه قرآنی نیازمند یک جهش ویژه در حوزه نرم افزاری نیز هستیم زیرا نیاز جامعه امروز تغییر یافته و ارائه قرآن برای جذب جوانان امروزی نیازمند برنامه های نوین و کارآمدتری است، برنامه های دهه های گذشته کارآیی خود را از دست داده اند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور عنوان کرد: باید از تنوع محصولات قرآنی به شکل های مختلف استفاده کنیم تا جمعیت بیشتری را جذب این نور هدایت بخش کنیم که فعالیت خیران در این زمینه بسیار موثر است، درحال حاضر ظرفیت های بسیاری به صورت آماده در کشور وجود دارد که از آنها تنها به صورت حداقلی استفاده می شود و خیران باید بکوشند تا این ظرفیت های راکد به نفع فعالیت های قرآنی وارد دایره فعالیت شوند.

قره‌شیخ‌لو بیان کرد: همه ما باید برنامه ریزی کنیم تا از این ظرفیت های موجود به صورت مستمر بهره مند شویم زیرا برای تمامی این ظرفیت ها هزینه شده است، به طور مثال سازمان میراث فرهنگی سازه های قدیمی بسیاری دارد که از آنها استفاده چندانی نمی کند و اگر این بناها در اختیار مجمع قرآنی قرار گیرد علاوه بر استفاده مطلوب از فضا، از خود سازه نیز صیانت به عمل می آید.

وی ابراز داشت: درحال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مدرسه در سطح کشور وجود دارد که می توانیم از فضای آنها در راستای فعالیت های قرآنی بهره مند شویم، ظرفیت های موجود می توانند زمینه ساز تبدیل جشنواره های قرآنی به جشنواره های ملی قرآنی شوند و می توانیم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همراه با سایر جشنواره هایی که در کشور برندسازی شده اند یک برند قرآنی و در سطح ملی داشته باشیم.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور اضافه کرد: ظرفیت قرآنی کشور ما بسیار قابل توجه بوده اما این ظرفیت نیازمند اطلاع رسانی است تا در این عرصه افرادی که از درآمد مالی مطلوبی برخوردار هستند به سمت و سوی این کار کشیده شوند، درخواست داریم که رسانه ها این ظرفیت ها را به صورت شفاف اعلام کنند تا این روند برای همگان الگو شود.

قره‌شیخ‌لو افزود: اولین و بیشترین آمار چاپ قرآن توسط خیران به استان مرکزی تعلق دارد و اگر اینگونه اقدامات تبلیغ و رسانه ای شود علاقه مندان بیشتری را به این سو جذب می کند، فضای کشور از ظرفیت های کارآمدی برخوردار است که با تلاش همگانی در راستای توسعه فعالیت های قرآنی می توانیم اقدامات بسیار موثرتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعداد قاریان و حافظان تربیت شده در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار قابل توجه است و استان مرکزی استانی ویژه در حوزه قرآنی تلقی می شود که مسئولان استانی حمایت ویژه ای از این بخش دارند.

کد خبر 4226123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha