۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۴۳

فرماندار شاهرود:

شاهرود به عنوان پایلوت کشوری حفظ قرآن معرفی شود

شاهرود به عنوان پایلوت کشوری حفظ قرآن معرفی شود

شاهرود - فرماندار شاهرود بابیان اینکه قرآن مانند چراغ راهی ما را از گمراهی و تاریکی نجات می دهد، گفت: شاهرود این ظرفیت را دارد که به عنوان شهرستان پایلوت حفظ قرآن در کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در همایش جشن بزرگ قرآن به میزبانی تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور مد نظر داشته باشیم، ابراز داشت: با توجه به رویکرد شهرستان در حوزه حفظ قرآن و پرورش اساتید به نام در این حوزه،  شاهرود می‌تواند به عنوان پایلوت حفظ قرآن کشور معرفی شود.

وی بابیان اینکه امروز کلید سعادت همه ما درگرو قرآن است، افزود: همان طور که پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند که قرآن و اهل بیت را برای شما امت اسلامی به یادگار خواهم گذاشت بنابراین برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و باید بر قرآن توسل کنیم.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه طلاق‌های موجود نشان می دهد که از معنویت فاصله گرفتیم، ابراز داشت: قرآن باعث استحکام بنیان خانواده‌ها می‌شود بنابراین هر چه قدر نوای قرآن در جامعه بیشتر حاکم شود آن خانواده در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی مستحکم‌تر خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه ترویج سبک فرهنگ قرآنی می‌تواند ما را در برابر حوادث متعدد بیمه کند، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی دشمن نسل جدید را هدف گرفت است لذا این مهم می‌طلبد تا با برگزاری محافل قرآنی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی بابیان اینکه شاهرود حافظان قرآنی بی‌شماری دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌های مطلوب شهرستان  وجود دانشکده علوم قرآنی است که سالانه دانشجویان و قرآن‌پژوهان بسیاری را به جامعه تحویل می‌دهد که هر کدام می توانند در اشاعه فرهنگ غنی قرآنی نقش‌آفرین باشند.

کد خبر 4228365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha