۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵

با شرکت ۵۳ راس اسب؛

هفته بیست و هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته بیست و هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته بیست و هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۵۳ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیست و هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و ۱۸ تا ۲۰ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب خان بولگ زودتر از خط پایان گذشت و امین محمدی با اسب بشوتن و جواد آچاک با اسب آریا گز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب تامارا عنوان اول را به دست آورد و یاسر جرجانی با اسب سلطان صحرا و ستار مهرانی با اسب بای بای گلد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب آچلیا موفق به کسب مقام اول شد و عیدمحمد غراوی با اسب آی سارا و آق اویلی بشگرد با اسب طوفان سرخ به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که پیمان قلرعطا با اسب ژاکلینا زودتر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب سامرسا و کمال دلیجه عطا با اسب وی وی تو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب اوکی ناز نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب چکامه و عیدمحمد غراوی با اسب الو تک نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های تروبرد داخلی سه تا ۶ ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب سلطانا موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آنیک و محمد خوجملی با اسب ای پی ایندی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آرمین آق آتابای بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیست و هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، آرمین آق آتابای با کسب دو مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، پیمان قلرعطا دو مقام نخست کسب کرد و آق اویلی بشگرد و جواد آچاک هر کدام یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته بیست و هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4228804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha