۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع):

ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی باید شناسایی شوند

ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی باید شناسایی شوند

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با بیان اینکه ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی باید شناسایی شوند، گفت: برخی افراد از این وضعیت، تغییر قیمت مسکن مناطق حاشیه ای و بازار مواد مخدر آن سود می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا رحیمی در سمینار «کودک آزاری در سکونتگاه‌های فقیرنشین» با اشاره به آسیبهای حاشیه نشینی افزود:  کودکان مناطق حاشیه‌نشین به دلیل فقر با تاراج کودکیشان رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه این کودکان توقع بهره‌مندی از غذا، تحصیل ، خانه و...را ندارند، ادامه داد: تنها توقع این است که کمتر مورد توهین، آسیب بدنی و آزار قرار بگیرند.


مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) اضافه کرد: رونمایی از ١١٧۵ مورد تحقیق میدانی از کودک آزاری به مثابه شنیده شدن صدای فریاد این کودکان از پس نمودارها و آمارهای بدست آمده است.

وی گفت: باید ذینفعان استمرار وضعیت حاشیه نشینی شناسایی شوند. افرادی وجود دارند که از این وضعیت، تغییر قیمت مسکن این مناطق و بازار مواد مخدر آن سود می‌برند.

رحیمی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان از پشت میزهایشان نسبت به این مناطق واقف هستند، تصریح کرد: مردم باید همواره نسبت به این مسائل دغدغه‌مند باشند این درحالی است که همزمان با وقوع حوادثی مانند « بنیتا» و « آتنا» نسبت به این مسائل حساس می‌شوند و پس از مدتی باز هم آن را فراموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته است، ادامه داد: اگر وضعیت کودکان به همین منوال باقی بماند، در آینده از جامعه‌ای شاد و سالم محروم خواهیم بود. وجود این کودکان در مناطق حاشیه‌ای زنگ خطری برای گسترش این وضعیت در بافت و متن شهر است اگر به این شرایط رسیدگی نشود همه جامعه چوب آن را خواهد خورد.

کد خبر 4229922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha