۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹

در نشست اتحادیه عرب؛

رئیس‌جمهور مصر: دو راه بیشتر باقی نمانده است؛ صلح یا نابودی

رئیس‌جمهور مصر: دو راه بیشتر باقی نمانده است؛ صلح یا نابودی

عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه اسرائیل به شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود و تضعیف تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه ادامه می دهد، گفت که از بین دو گزینه صلح یا نابودی باید یکی را انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس‌جمهور مصر حل مسأله فلسطین را سنگ محکی برای جامعه جهانی دانست و در خصوص از بین رفتن اعتبار نهادهای بین المللی در پی انفعال در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد.

عبدالفتاح السیسی امروز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در سی‌وسومین دوره از اجلاس سران کشورهای عربی که در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: این اجلاس در شرایط تاریخی حساسی که منطقه از آن عبور می‌کند و با توجه به جنگ وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان برگزار می‌شود و همه باید از بین دو راه یکی را انتخاب کنند: صلح، ثبات و امنیت یا ویرانی و هرج و مرج که تشدید تنش‌های نظامی در نوار غزه به گسترش آن دامن می‌زند.

وی در ادامه تأکید کرد: اسرائیل مرتکب کشتار و انتقام‌جویی شده و تمام مردم فلسطین را در تلاش برای کوچاندن اجباری آن‌ها تحت محاصره درآورده است. اسرائیل به شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود و تضعیف تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس ادامه می‌دهد. اسرائیل سعی دارد از سمت فلسطینی گذرگاه زمینی رفح برای تشدید محاصره علیه نوار غزه استفاده کند.

رئیس‌جمهور مصر همچنین به ناتوانی تأسف‌بار جامعه بین المللی در مقابله با آنچه در غزه رخ می دهد، اشاره و خاطرنشان کرد که مصر بر موضع خود در غیرقابل قبول دانستن بی‌اعتنایی به مسأله فلسطین یا کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها در عمل و کلام ثابت خواهد ماند.

کد خبر 6108569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      آفرین چه عجب بلاخره صدای یک انسان بلند شد !
    • M IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      منکه باور ندارم که جبهه سازش جرات چنین حرفهایی را داشته باش،، شما اگر گزینه مبارزه وجهاد را انتخاب کنید خداوند وملت ها همه ی آزادگان جهان شما را یاری می کنند، بسم الله آغاز کنید ذلت پذیری شما را مدفون خواهد کرد،