۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد؛

دنیا تشنه معارف فاطمی است/ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های علمیه لرستان

دنیا تشنه معارف فاطمی است/ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های علمیه لرستان

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: امروز دنیا تشنه معارف فاطمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در همایش بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی بابیان اینکه آیت‌الله خاتمی زبان گویای ولایت هستند اظهار داشت: امروز رهبری بازوان قوی و زبان گویایی همچون ایشان دارند که موضع‌گیری دقیق، صحیح و سنجیده در برهه‌های مختلف داشته‌اند.

زندگی فاطمه(س) اسوه و الگو است

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه در میان زنان حضرت فاطمه(س) از معدود زنانی است که به کمال رسیده و انسان کاملی بوده است عنوان کرد: هرکدام از فضایل این بانوی گرامی اسلام برای ما اسوه و الگو است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه آنچه برجسته است ولایتمداری و ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س) است گفت: اولین کسی که بعد از پیامبر(ص) امت اسلام را آگاه کرد حضرت فاطمه(س) بوده است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه خطبه «فدکیه» خطبه بصیرت افزایی است تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) محور خشم و خشنودی خدا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه همه برکات ما به‌واسطه حضرت فاطمه(س) است گفت: تمامی معصومین توجه ویژه به ایشان داشتند و امام علی(ع) پنج ویژگی ازجمله، داناترین، باتقواترین و ... فرد در عالم را برای حضرت فاطمه(س) نام‌برده است.

ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های علمیه لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) نیز حضرت فاطمه(س) را اسوه و الگو قرارداد افزود: آنچه داریم از حضرت فاطمه(ع) است و اگر با سربلندی و افتخار پرچم اسلام به دست رهبری است برای این بوده که فرزند حضرت فاطمه(س) است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه امروز رسالت ما سنگین است بیان داشت: مهم‌ترین رسالت حضرت فاطمه(س) دفاع تمام‌قد از ولایت بود و امروز هم وظیفه روحانیت دفاع از ولایت است.

وی بابیان اینکه در استان هزار و ۴۰۰ طلبه برادر و هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر داریم افزود: خوشبختانه تمام طلاب استان انقلاب، ی ولایتمدار و بصیر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه این افتخاری برای استان ولایتمداری است که ۵۵ شهید از روحانیت تقدیم انقلاب کرده است گفت: مدارس علمیه ما بسیار زنده، پویا و فعال مشغول تحصیل و تذهیب هستند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه خدا را شاکریم که خواسته رهبری مبنی ارتقای جایگاه حوزه علمیه تحقق‌یافته و امروز به برکت رهبری شاهد رشد کمی و کیفی طلاب و علما در استان هستیم ادامه داد: نویسندگان، محققان و اساتید بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه تربیت‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه به‌سرعت قدم به جلو می‌گذارد تصریح کرد: روحانیون به‌عنوان پرچم‌داران قرآن، هدایت و ستارگان آسمان ولایت باید در راستای ترویج و نشر معارف اسلامی قدم بردادند چراکه دنیا تشنه معارف فاطمی است.

کد خبر 4230174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha