۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷

 مدیر موزه ملی قرآن کریم خبر داد:

آغاز فعالیت های آموزشی در موزه ملی قرآن کریم

آغاز فعالیت های آموزشی در موزه ملی قرآن کریم

حجت الاسلام لهراسبی مدیر موزه ملی قرآن از آغاز فعالیت های آموزشی در این موزه خبرداد و گفت: این دوره ها در سال جدیداز ۱۵ فروردین ماه ۹۷ آغاز می شود و تا قبل از ماه مبارک به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن کریم از آغاز دوره های متنوع در این مرکز خبرداد و گفت: با توجه به نیاز جامعه و رویکرد تخصصی مجموعه ای مانند موزه ملی قرآن جهت دهی کرده و تعدادی از دوره ها را بنا به ذائقه مخاطب تعریف کردیم.

وی با اعلام اینکه این دوره ها با مشارکت مدرسه اسلامی هنر در قم انجام می شود افزود:این دوره ها با مشارکت مدرسه اسلامی هنر مجموعه شناخته شده ای در قم می باشد که با توجه به تفاهم نامه ای که  در مرداد ماه سال جاری با این مجموعه بسته شد  کمک در ارائه دوره ها و بحث های محتوایی در موزه ملی قرآن کریم  را در دستور کار خود قرار دادند.

لهراسبی ادامه داد: در همین راستا طی تفاهم نامه  دوره ها تعریف شد و کار تخصصی آن به همراه نظرات کارشناسی انجام شد و با توجه به اینکه توافقات ایده آل نبوده است ولی این دوره می تواند آغاز خوبی پس از توقف ۸ ساله فعالیت ها در موزه ملی قرآن باشد.

مدیر موزه ملی قرآن کریم با تاکید بر اینکه این دوره ها در سال جدید آغاز خواهند شد تصریح کرد: این دوره ها در سال جدید از ۱۵ فروردین ماه ۹۷ به مدت پنج هفته آغاز می شود و تا قبل از ماه مبارک به پایان خواهد رسید .

وی با اعلام اینکه مهلت ثبت نام این دوره تا ده فروردین ماه خواهد بود اضافه کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام در دوره‌ها از سوی مدرسه اسلامی هنر و پایگاه این مرکز به نشانی www.isoa.ir انجام می‌شود.

حجت لاسلام لهراسبی به تشریح دوره ها پرداخت و گفت: مصطفی رحماندوست در زمینه داستان‌نویسی کودک، عبدالحی شماسی در حوزه نماشنامه‌نویسی دینی، سیداحمد بطحایی در زمینه نویسندگی خلاق، مهدی حمیدی پارسا در حوزه داستان‌نویسی با اقتباس از داستان‌های قرآن، اردشیر مختاری در حوزه تذهیب، منیژه جبارزاده در زمینه تذهیب و تشعیر، مجید شکوهی‌فر در حوزه خوشنویسی، صدیقه شاهوردی در کارگاه تصویرگری با رویکرد دین و فریدالدین فرید عصر در حوزه فلسفه هنر، از جمله افرادی هستند که در این کارگاه‌های آموزشی تدریس خواهند کرد.

مدیر موزه قرآن با تاکید بر اینکه تمامی دوره ها برمبنای قرآن است، اظهارداشت:همه دوره ها بر اساس رویکرد های قرآنی است به عنوان مثال داستان نویسی با اقتباس از آیات قرآن ، فیلنامه نویسی بر اساس چهارچوب های دینی، خوشنویسی بر مبنای  آیات محتوایی که در مجموعه موزه ملی قرآن است شکل گرفته ، تذهیب و تشعیر نیز بر همین اساس خواهد بود.

وی دوره سینما و دین را با هدف راه اندازی ابزرا مدیا در حوزه موزه داری عنوان کرد و افزود: یکی از ابزارها این است که ارتباطی که بین قرآن و تاثیر گزاری قرآن در دین شناسی است به نمایش در بیاید و از آنجایی که یکی از مهمترین ابزار دین قرآن است و سینما به عنوان هنر هفتم   میتواند کار تبلیغی انجام دهد با این دوره ها میتوان به مقصود رسید.

مدیر موزه ملی قرآن ادامه داد: ما نگاه خاصی نسبت به این موضوع نداریم و تنها با نمایش آثار سینمایی مطرح که مرتبط با فضای دین است را بررسی کنیم و به دنبال ارائه نظریه پردازی خاصی نیستیم و تنها آثار مرتبط با فضای دین نمایش داده میشود و المان هایی که در آن بکار رفته مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: اساتید این دوره اساتید بی نظیر سطح یک  جامعه هنری هستند و قطعا با استقبال خوبی مواجه خواهیم شد.

گفتنی است، موزه ملی قرآن کریم در ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ با حکم سید محمد خاتمی، احمد مسجد جامعی به سمت رئیس هیات امنا موزه قرآن کریم منصوب شد.احمد مسجد جامعی  در سال ۱۳۸۴ به عنوان مسئول موزه شروع به فعالیت کرد و در همان سال موزه ملی قرآن کریم طی مراسمی با حضورمرحوم  آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمع بسیاری از فرهیختگان و عاشقان قرآن کریم افتتاح شد اما بعد از آن نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده و بسیاری از فعالیت ها آموزشی متوقف شد و در واقع  ظرفیت های بالای این مجموعه بی استفاده ماند.

کد خبر 4231002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha