۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تشریح ویژگی‌های شخصیتی فاطمه(س)/ بصیرت شرط سعادتمندی انسان است

تشریح ویژگی‌های شخصیتی فاطمه(س)/ بصیرت شرط سعادتمندی انسان است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) را تشریح کرد.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی است که خداوند در قرآن سوره کوثر را درشان ایشان نازل کرده و این امر نشان می‌دهد که این بانوی بزرگوار منبع کمالات بوده است.

وی با تأکید بر اینکه آیات فراوانی در قرآن در رابطه با حضرت فاطمه(س) ذکرشده است عنوان کرد: آیه تطهیر، مودت، ذی القربی، مباهله و ... ازجمله این آیات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه همه این آیات نشانه عظمت حضرت فاطمه(س) دارد بیان داشت: همچنین حضرت فاطمه(س) دارای اسامی و نام‌های دیگری است که هرکدام بیانگر ویژگی‌ها و کمالات این بانوی بزرگوار است.

آیت‌الله میرعمادی صدیقه، محدثه، مرضیه، طاهره، مطهره و ... را ازجمله القاب و نام‌های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: هرکدام از این نام‌ها معنای خاصی دارند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) یک فضیلت دیگر برای آن حضرت محسوب می‌شود گفت: این ازدواج، یک ازدواج و پیوند آسمانی بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: ایمان و بندگی خداوند ازجمله این ویژگی‌ها است و ایمان پایه همه صفت‌های خوب در انسان محسوب می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه عبادت اساس همه کمالات است گفت: حضرت فاطمه(س) در ایمان، بندگی و اطاعات نسبت به خداوند به‌عنوان الگو و نمونه است.

وی همچنین علم، دانش، معرفت و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: این ویژگی‌ها از کمالات حضرت فاطمه(س) به‌حساب می‌آید چراکه معرفت و بصیرت اساس رشد، سعادتمندی و کمال انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد ایراد سخنرانی، خطبه‌ها، پاسخگو بودن به سؤالات زنان مدینه و ... را از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم که به کمال برسیم باید ایمان، معرفت، بصیرت، عبادت و طاعت داشته باشیم.

آیت‌الله میرعمادی همچنین با اشاره به مبارزات پی‌درپی حضرت فاطمه(س) برای خدا و دفاع از ولایت عنوان کرد: این بانوی بزرگوار در مسیر دفاع از ولایت قدم برداشت و اولین شهید راه ولایت است.

کد خبر 4232683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha