۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند خبر داد:

بدهی۶میلیارد تومانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند

بدهی۶میلیارد تومانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند

بیرجند- رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با اشاره به بدهی ۶ میلیارد تومانی این مرکز به پرسنل، بازار و شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: کارانه پزشکان از دی ماه ۹۵ پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال احمدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت در کشور، اظهار کرد: اگر چه انتقادهایی بر طرح تحول نظام سلامت وجود دارد اما این طرح بزرگ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه طرح تحول با هفت محور اصلی شامل ارتقاء کیفیت ارتقاء، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کاهش پرداختی مردم، ترویج زایمان طبیعی و مقیم شدن دکتر در بیمارستان شروع به کار کرده است، افزود: چهار محور از این اهداف در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان بیرجند اجرایی شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت مراجعین تنها هشت درصد هزینه کل درمان را پرداخت می کنند، گفت: از ابتدای شروع طرح تحول حدود ۲.۵ میلیارد تومان جهت بهسازی و ارتقای بخش های بیمارستان امام رضا (ع) هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ نیز حدود ۷۵۰ میلیون تومان برای ارتقای بخش های بیمارستان هزینه شده است، عنوان کرد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ بیمار با ۲۲ دکتر متخصص و فوق متخصص پذیرش دارد.

احمدی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته با پیشرفت بسیار خوبی که در حوزه بیمارستان های استان صورت گرفته است، اعزام بیماران به استان های همجوار بسیار کاهش یافته است، اظهار داشت: حدود ۹۸ درصد بیماران که به بیمارستان های استان مراجعه می کنند در همین استان درمان می شوند.

وی با بیان اینکه بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند به عنوان تنها بخش سوختگی استان در حال بازسازی است، تصریح کرد: این بخش با ۳۲ تخت با تخصیص اعتبارات طی سه تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با اشاره به اینکه بیمارانی که به دلیل تصادفات ترافیکی و تروما به بیمارستان معرفی می شوند، هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمی کنند، افزود: هزینه این بیماران از طریق اعتباری که وزارت خانه از بیمه های تجاری دریافت می کند، پرداخت می کند که متاسفانه طی سه سال اخیر این قسمت از بودجه به دلیل تاخیر در پرداخت بیمه ها به شدت دچار مشکل شده است.

دخالت های دردسر ساز برای هزینه ها

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) در سال ۹۵ حدود شش میلیارد تومان بدهی به پرسنل، بازار و شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی دارد، گفت: آخرین کارانه پرداختی پزشکان مربوط به دی ماه سال ۹۵ است.

احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه دخالت هایی که در زمینه هزینه کرد در کلان کشور رخ می دهد مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار از وزارت خانه دریافت کرده اما مقرر شده این اعتبارت تنها خرج هزینه های دارویی شود و این مهم باعث به وجود آمدن مشکل در بسیاری از بخش ها می شود.

وی با بیان اینکه عمده شکایت های مردمی در خصوص نوبت دهی کلینیک تخصصی امام رضا (ع) است، اظهار داشت: به علت اینکه تعداد پزشکان در برخی از رشته ها محدود است و تعداد مراجعین بسیار زیاد نارضایتی هایی ایجاد می شود که امیدواریم برطرف شود.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم می توانند به صورت تلفنی و حضوری برای بهره مندی از خدمات پزشکان متخصص و فوق متخصص استفاده کنند، بیان کرد: نوبت دهی این کلینیک از ساعت هشت صبح الی دو بعدازظهر به صورت تلفنی و ساعت دو بعدازظهر به صورت حضوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه طبق استانداردها دو دستگاه ام آر آی برای جمعیت استان اضافه است، افزود: به دلیل درخواست های بسیار زیاد مردم و انتظار برای نوبت در این قسمت نیز نارضایتی هایی وجود دارد که خواهشمندیم مردم درخواست های غیر ضروری خود را کمتر کنند.

بدهی ۱۲میلیارد تومانی بیمه ها به بیمارستان

احمدی با اشاره به اینکه بیمه ها حدود ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بدهی دارند، گفت: وزارتخانه برای بخش تروما نیز حدود هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیمارستان بدهی دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند به عنوان مرکز تروما و جراحی حفظ می شود و تعطیل نخواهد شد، عنوان کرد: بخش های ارتوپدی، اورژانس مسمومیت، سوختگی، جراحی عمومی و مغز و اعصاب و روان پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) ماندگار خواهد بود و منتقل نخواهد شد.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با اشاره به اینکه وزارت خانه طرح اولیه احداث اورژانس مجهز با بخش های جداگانه در بیمارستان امام رضا (ع)  را تصویب کرده است، بیان کرد: اگر در تامین هزینه های ساخت این اورژانس مشکلی پیش نیاید این اورژانس به صورت روزشمار و در بازه زمانی کوتاهی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد، افزود: بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند در حال حاضر ۱۵۵ تخت مصوب و ۲۱۹ تخت فعال دارد.

کد خبر 4233501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha