۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵

امام جمعه ابهر:

مهار تورم بدون اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن نیست

مهار تورم بدون اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن نیست

زنجان-امام جمعه ابهر تاکید کرد: مهار تورم بدون اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر افزود: متاسفانه اسراف در کشور بالا است و باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم، این اصلاح مصرف، شامل استفاده بهینه از آب، برق، غذا و کالاهای اساسی می‌شود. همچنین با صرفه‌جویی در این موارد، اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی به اهمیت نام‌گذاری سال‌ها در حوزه اقتصادی و فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: برای محقق شدن اهداف اقتصادی و فرهنگی انقلاب، مسئولان و مردم باید دست به دست هم بدهند و نقش خود را ایفا کنند. آنچه که مربوط به مردم می‌شود این است که از کار و کالا و سرمایه ایرانی حمایت کنند.

امام جمعه جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه نکته دیگری که هم به مردم و هم به مسئولان مربوط شود، واگذاری مدیریت‌ها به افراد متخصص و متعهد است که متاسفانه ما در خیلی از جاها شاهد هستیم مدیریت‌ها به افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد واگذار شده است، اظهار کرد: در واقع مدیریت را باید به مدیران جهادی و انقلابی تحویل بدهیم که هم جهادی و هم انقلابی باشند و هم به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند.

رحیمی افزود: ستون‌های اقتصاد مقاومتی بر دو پایه اساسی اصلاح قوانین و مدیریت قوی و کارآمد استوار است. با اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی، معضل بیکاری به طور حتم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهار تورم بدون اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن نیست. اگر مدیران ما جهادی و انقلابی باشند و از اشرافی‌گری پرهیز کنند، مردم نیز آماده هستند هزینه‌های انقلابی بودن را بپردازند، گفت: همان‌طوری که مردمان مکه به خاطر انقلابی بودن هزینه آن را دادند. ما باید خود را برای مقابله با دشمنان قدرتمند و استکبار جهانی آماده کنیم، باید کمرها را محکم ببندیم، قطعا در داخل با کارشکنی و هم‌دستی عناصر مرعوب مفتون دشمن روبه‌رو هستیم، باید با آنان دست و پنجه نرم کنیم و توطئه‌های پیوسته‌شان را که برخی در مدیریت‌های کلان کشور نیز است خنثی کنیم.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه اغتشاش‌گران داعشی مسلک که با فرمان گرفتن از منافقان و سلطنت‌طلبان امنیت و ناموس و جان مردم را به خطر انداختند، گفت: آنچه قابل توجه و تأمل است، به سر آمدن کاسه صبر ملت است. چه آن‏که بیش از حد، رأفت و مدارا نسبت به اغتشاش‌گران داعشی‏  مسلک صورت می ‏گیرد و گواه این حقیقت صدماتی است که نیروهای انتظامی و بسیجی در صحنه اغتشاشات متحمل شده و با نهایت دقت و رأفت، حجت را بر همگان تمام کردند که جایی برای سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان باقی نماند.

رحیمی افزود: حرف دل همه آحاد مردم به‏ ویژه ساکنان خیابان پاسداران این است که بیش از حد ممکن با داعش ‏های خیابان پاسداران مدارا شد و واقعیت و انصاف این است که این مدارا دیگر به سقف خود رسیده است و باید با قاطعیت و بدون هیچ ملاحظه ‏ای با عوامل اصلی آن برخورد شده و در چارچوب قوانین جاری کشور به اشد مجازات برسند.

کد خبر 4234842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha