۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان خبر داد :

ذخیره‌سازی بیش از ۱۶ میلی‌متر مکعب آب در پشت سد کینه ورس ابهر

ذخیره‌سازی بیش از ۱۶ میلی‌متر مکعب آب در پشت سد کینه ورس ابهر

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به ذخیره‌سازی بیش از ۱۶ میلی‌متر مکعب آب در پشت سد کینه ورس شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: با بارندگی خوبی که داریم تا حدی بحران آب راپشت سرگذاشتیم.

رضا یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان بارش‌ها در استان زنجان از اول مهرماه تا ۳۰ بهمن‌ماه بسیار خوب بوده است، افزود: خوشبختانه باتوجه به بارندگی‌های خوبی که وجود دارد تا حدی بحران آب را پشت سر گذاشتیم ولی با این وجود باید مدیریت مصرف آب به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در استان زنجان مصرف آب در بخش کشاورزی ۸۹ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب ۷ درصد بوده و میزان مصرف آب در بخش صنعتی در استان زنجان از متوسط کشوری بالاتر است.

رضا پور تأکید کرد: ۱۷ هزار و ۸۲۶ حلقه چاه، ۷۳۰ قنات و ۵ هزار و ۸۹۶ چشمه نیز در استان زنجان وجود دارد که شاهد اضافه برداشت به میزان ۱۵۲ میلیون لیتر از چاه‌های استان هستیم.

وی افت سطح آب‌های زیرزمینی استان زنجان را به‌صورت سالانه ۷۷ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: یکی از راهکارهای تقویت سفره آب‌های زیرزمینی تغذیه مصنوعی است و این اقدام از سال ۹۱ در سطح استان آغاز شده و هر سال انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در استان زنجان خوب بوده ولی باید بازهم مدیریت مصرف آب موردتوجه شهروندان زنجانی قرار بگیرد.

کد خبر 4236073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha