۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰

رئیس اتاق اصناف ایران:

عمده توان تامین منابع مالی در بنگاه های کوچک صنفی است

عمده توان تامین منابع مالی در بنگاه های کوچک صنفی است

مشهد- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: عمده توان تامین منابع مالی کشوردر بخش بنگاه های کوچک صنفی و خدمات فنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی ظهر یکشنبه در یازدهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران که در هتل قصر طلایی مشهد برگزار شد با اشاره به تنظیم بازار اظهار کرد: امسال وضعیت بازار خوب خواهد بود و در بحث تامین مایحتاج مردم با کمترین مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: شهرستان های کوچک برای برگزاری نمایشگاه از طریق اتاق اصناف اقدام کنند  و با امکانات کم بازار را باید مدیریت کنیم. منکر وجود مشکلات نیستیم ولی مراقب باشیم دشمن روحیه‌ما را تضعیف نکند. بیش از ۹۳ شبکه روی این موضوع کار می کند و سرمایه گذاری سنگینی شده است. 

رئیس اتاق اصناف ایران خطاب به حاضران جلسه گفت: شما تاثیر گذاران نیروی های مردمی در تمامی ابعاد هستید در اینکه باید حق تان را بگیرید شکی نیست اما شان و شخصیت را رعایت کنید. هر حرفی دارید در مجموعه خود بزنید و آدم کسی نشوید و کسی از خارج حق ورود و اظهار نظر ندارد. اگر مشکل دارید در  درون خودتان حل کنید.

وی گفت: عمده توان تامین منابع مالی ما به خصوص در بخش بنگاه های کوچک صنفی و خدمات فنی وجود دارد که باید آن را مدیریت کنیم. 

فاضلی با بیان اینکه اگر بتوانیم تسهیلات در بخش‌ ایجاد شهرک‌های تخصصی برای دستگاه‌های تولیدی در کشور نهادینه کنیم، اتفاق خوبی رخ داده است افزود: با این اتفاق می توان ایجاد ۶۰ هزار شغل را تضمین کرد. در بخش خدمات فنی نیز همینگونه است. اگر بتوانیم آن را نیز در بخش تسهیلات علی الخصوص در بخش آموزش نهادینه کنیم کار بسیار مهمی انجام داده‌ایم. اگر بناست به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم، باید این موارد را بی درنگ مد نظر قرار دهیم.

در ادامه رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: استفاده از بحث تسهیلات رونق تولید به وزارت صنعت و معدن تکلیف شده و در حوزه صنفی نیز ورود پیدا کرده و ۲۲۰ پرونده را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم. 

محمود بنانژاد افزود: مشکلات زیاد است و برای برون رفت از مشکلات باید خودمان را با تغییرات شیوه های کسب و کار وفق دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از این بحث ها، آموزش و آگاهی دادن است که یکی از وظایف اصناف نیز شمرده می شود. کارگروه مالیاتی را ایجاد کردیم و با استفاده از کارشناسان مالیاتی گام های خوبی صورت گرفته است. همچنین در سال ۹۷ مهمترین برنامه مان را برای آموزش اصناف گذاشته ایم.

کد خبر 4236749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha