۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۱۴

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

زمینه ارائه کالای ایرانی در فروشگاههای بزرگ خارجی فراهم شود

زمینه ارائه کالای ایرانی در فروشگاههای بزرگ خارجی فراهم شود

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: رایزنان بازرگانی می توانند زمینه عرضه کالاهای مرغوب ایرانی را در فروشگاههای بزرگ کشورهای خارجی فراهم کنند تا صادرات کشور رونق گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای ارمنستان، عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان با تجار، صادرکنندگان و مدیران صنعتی که عصر یکشنبه در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: حضور رایزنان بازرگانی در نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان نشان می دهد رویکرد خوبی برای رونق صادرات با استفاده از ظرفیت نمایشگاهی در سفارت خانه های کشورمان ایجاد شده است.

وی افزود: البته انتظار نداریم فقط از طریق رایزنان بتوانیم کارهای صادراتی را رونق بخشیم اما این امکان فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط بیشتر با تجار خارجی و دستیابی به بازار کشورهای هدف است.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از ۱۲۹۰ نوع کالا تولید می شود و این ظرفیت اگر درست معرفی شود می تواند بازار خوبی بدست آورد.

وی با اشاره به توانمندی های استان اظهارداشت: ۶۰ درصد شوینده‌های کشور هم در قزوین تولید می‌شود و این ظرفیت می تواند در صادرات سهم بیشتری کسب کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت:مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع پلمیری و شوینده و قطعات خودرو از دیگر ظرفیت های استان است که می تواند مورد توجه رایزنان بازرگانی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

کشاورزقاسمی یادآورشد: فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در کشورهای هدف بهترین بازار برای حضور کالاهای ایرانی است که از رایزنان بازرگانی انتظار داریم در شناسایی و معرفی این مراکز به ما کمک کنند.

هیئت های تخصصی به خارج اعزام می کنیم

وی بیان کرد:باتجربه ای که کسب کرده ایم از این پس در اعزام هیئت های تجاری به خارج بصورت تخصصی اقدام خواهیم کرد تا سریعتر به نتیجه برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: باید رفتارهای تجاری ما نیز تخصصی و حرفه ای باشد تا به نتیجه برسیم و قادر باشیم در صادرات موفق عمل کنیم.

کد خبر 4237107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha