۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۳۰

معاون بازرگانی سازمان صنعت استان قزوین:

قزوین ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

قزوین ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

قزوین- معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با ظرفیت های خوب صنعتی در استان قادریم صادرات خود را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کبیری عصر یکشنبه درنشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران درکشورهای عراق،   ارمنستان، افغانستان، ترکیه، پاکستان با تجار، صادرکنندگان و مدیران صنعتی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: ۷۰ درصد صادرات استان به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و ترکیه صادر می شود و حضور رایزنان بازرگانی کشورمان در این بازارها می تواند زمینه صادرات بیشتر را فراهم کند.

کبیری گفت:نحوه تجارت ما با این کشورها اهمیت زیادی دارد و اگر بتوانیم نیازها و سلیقه مردم در کشورهای هدف را درست ارزیابی و شناسایی کنیم قادر خواهیم بود سهم بیشتری در این بازارها کسب کنیم.

وی بیان کرد: استان قزوین قطب صنایع شوینده، شیشه وکاشی وسرامیک، قطعات خودرو و پلاستیک و پلیمر است و اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم می توانیم به صادرات رونق بخشیم.

کبیری یادآورشد: هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری با وجود بخش خصوصی و صادرکنندگان توانمند در استان دست یافتنی است و در این میان باید تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی بیشتر شود.
 
وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز گفت: همه وظفیه داریم با رفع موانع نسبت به رونق تولید همت کنیم.

در ادامه محمدمهدی جوانمرد دبیر میز افغانستان درایران اظهارداشت:مهمترین رسالت رایزنان ایجادارتباط مناسب اقتصادی بین تجار کشورهاست که دراین میان تسهیل در امور هم ضروری است.

وی افزود: باید تجار و بازرگانان توانمند، صادرکنندگان موفق را بشناسیم و زمینه ارتباط دو سویه را نیز برقرار کنیم.

جوانمرد تصریح کرد: آمادگی داریم نمایشگاه افغان پلاست را در شهریور ماهذ سال اینده در این کشور برپا کنیم و امیدواریم صنعتگران استان قزوین از آن استقبال کنند.

در ادامه رایزنان بازرگانی از نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان قزوین دیدن کردند.

کد خبر 4237112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha