۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴

پوربافرانی مطرح کرد؛

خلاء سازمان رفاه اجتماعی در کشور حس می‌شود

 خلاء سازمان رفاه اجتماعی در کشور حس می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر تشکیل سازمان رفاه اجتماعی، گفت: تامین اجتماعی به دلیل گستردگی شرح وظایف در انجام وظایف خود با مشکل روبه رو است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی پوربافرانی درخصوص پیشنهاد وزیربهداشت و درمان مبنی بر تشکیل سازمان رفاه اجتماعی، گفت:  درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی امور رفاهی درجامعه به دلیل عریض و طویلی درانجام وظایف خود گاهی با مشکل روبه رو می شود، تامین اجتماعی هم در حوزه درمان فعالیت داشته و هم اینکه فعالیت های اقتصادی بسیاری دارد.

نماینده مردم نایین درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به یک سازمان گسترده و با شرح وظایف بسیار در طی سالیان گذشته تبدیل شده است، افزود: قطعا جای یک سازمان در بحث رفاه اجتماعی خالی است، سازمانی که تنها به بحث رفاه توجه کند؛ اگر بتوان چنین سازمانی مستقلی را درخصوص مباحث رفاهی درجامع ایجاد کرد، بخشی از مشکلات رفاهی مردم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از زندگی مردم وابسته به موضوعات رفاهی  و معیشتی است، تصریح کرد: تشکیل این سازمان به طورحتم درتغییر شاخص ها، ارتقاء سطح رفاه زندگی مردم و مسائل دیگر تاثیرات قابل توجهی دارد، البته برای تشکیل این سازمان باید شاکله درستی را تعریف کرد؛ ضمن اینکه درتعریف شرح وظایف برای مدیریت این سازمان هم توجه به مسائل مدیریتی مهم است.

پوربافرانی با انتقاد از اینکه در بسیاری از حوزه ها چندین مسئولیت به یک شخص واگذار می شود، گفت:  دراین شرایط قطعا هیچ کاری انجام نشده و هیچ مشکلی حل نخواهد شد، اگر این موارد رعایت شود؛ قطعا با تشکیل سازمان رفاه اجتماعی مشکلات کاهش پیدا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان عریض و طویلی به نام تامین اجتماعی بررسی مسائل بسیاری را در دستور کار دارد، افزود:  اگر کشتی غرق و یا هواپیمایی سقوط کند، تامین اجتماعی باید نسبت به مشکل پیش آمده پاسخگو باشد؛ اگر بیمارستان و یا کارخانه ای دچار مشکل شود؛ مسئولان تامین اجتماعی باید مسائل را پیگیری کنند، دراین وضعیت که نمی توان انتظار داشت رفاه اجتماعی بدن نقص و مشکل باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، تصریح کرد: وزارت بهداشت سیاست گذار و متولی درخصوص پیگیری برای تشکیل سازمان رفاه اجتماعی است، درغیراین صورت توجه تنها به تشکیل این سازمان مشکلی از مردم حل نمی کند؛ بنابراین تمامی بخش های تاثیرگذار براساس ضوابط و شاخص ها باید به وظایف خود عمل کنند./

کد خبر 4237855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha