۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد:

توجه ویژه به پروژه‌های گردشگری و فرآوری گیاهان دارویی

توجه ویژه به پروژه‌های گردشگری و فرآوری گیاهان دارویی

کرج - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: توجه ویژه ای به پروژه‌های گردشگری و فرآوری گیاهان دارویی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی در جلسه با کارآفرینان برتر استان البرز که ظهر چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بابیان اینکه زمانی که نماینده مجلس بودم، تنها کارگاه‌های فعال شهر نائین کارگاه‌های عبابافی محمدیه بدون هیچ مصالح ساختمانی بود، اظهار کرد: آب شرب شهر قدیمی نائین از آب‌انبار ۷۵ پله‌ای تأمین می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شرکتی با مشارکت ۷ هزار نفر تشکیل دادم و مدارک تمام سخنان بنده موجود است، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مردمی بستر توسعه کشور را بیش‌ازپیش میسر می‌سازد.

رضوی با تأکید بر اینکه درد کارآفرینان را به‌خوبی درک می‌کنم و در جریان مشکلات حوزه تولید هستم، خاطرنشان کرد: کارآفرینان پیشتازانی هستند که در زمان خاصی باقی نمانده و به مردم متعهد هستند، این افراد تغییردهنده و خالق به شمار می‌آیند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تخصص جوانان و ‌کارآفرینان، بیان کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی از مردم به دولت و از دولت به مردم است.

معافیت مالیاتی برای مشاغل روستایی از ۵ تا ۱۰ سال

رضوی با تأکید بر اینکه کارآفرینان باید فصل حقوق خود و ملت را از قانون فرابگیرند و از انتقاد سازنده نترسند، گفت: بقای یک جامعه و نظام با عمل به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد، امربه‌معروف و نهی از منکر گفتگویی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

وی در بخش دیگری گفت: وام‌های اشتغال روستایی با کارمزد ۴ و ۶ درصد برای روستانشینان و عشایر در نظر گرفته‌شده تا بی‌توجهی و غفلت به این بخش تا حدی برطرف شود، این تسهیلات برای مشاغل پایدار که باارزش آفرینی همراه است در نظر گرفته‌شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بیان کرد: استان البرز از تسهیلات ۶ درصد برخوردار خواهد شد چراکه تسهیلات با سود ۴ درصد برای عشایر مرزنشین لحاظ شده است همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که مدت‌زمان سه  سال دوره تنفس برای این وام‌ها لحاظ شده است.

رضوی تصریح کرد: معافیت مالیاتی برای مشاغل روستایی پنج سال و این مهم برای روستاهای محروم ۱۰ سال است، بدون شک یکی از چالش‌های مهم کشور بیکاری است.

وجود ۳۷ سنگ زینتی در کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه به پروژه‌های گردشگری و فرآوری گیاهان دارویی به‌واسطه ارزش‌افزوده بالا، توجه ویژه‌ای داریم، گفت: تدوین طرح گردشگری موردحمایت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ۱۲۰ نوع سنگ زینتی در جهان که از این میزان ۳۷ سنگ در کشور  ایران موجود است، گفت: گردش مالی این فعالیت در بازارهای جهانی هزار میلیارد دلار برآورد شده و  بستر اشتغال یک و نیم میلیون نفر را فراهم کرده است.

رضوی میزان لباس وارداتی به کشور را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و به حمایت دولت از استارت آپ‌ها اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه ملی روستایی و عشایری در نمایشگاه دائمی تهران، سالن خاص استارت آپ ها در نظر گرفته‌شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بر خلق ایده‌های جدید تأکید و بابیان اینکه به کارهای نو و خلاقانه ایمان‌داریم، گفت: متأسفانه کشاورزی کشور صنعتی نشده، بیش از ۹۰ درصد آب کشور صرف بخش کشاورزی می‌شود؛ اگر کشاورزی کشور صنعتی می‌شد میزان مصرف آب در این بخش به ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد.

کد خبر 4239663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha