۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

احداث پتروشیمی اردبیل به شرکت ایتالیایی واگذار شده است

احداث پتروشیمی اردبیل به شرکت ایتالیایی واگذار شده است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پتروشیمی اردبیل به شرکت ایتالیایی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کریمی ظهر جمعه در حاشیه بررسی این پروژه تصریح کرد: پتروشیمی اردبیل با محصول آمونیاک و اوره مجوز ساخت گرفت و در ابتدا اجرای این پروژه به بانک ملی سپرده شد.

وی افزود: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها بانک ملی نه پروژه را آغاز کرده و نه واگذار می‌کرد که در نهایت با اصرار مسئولان طرح واگذاری آن عملیاتی شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت سپید زاگرس برنده آگهی شد اما در ادامه بین سهامداران اختلاف به وجود آمد و ناگزیر احداث پتروشیمی بار دیگر به تأخیر افتاد.

کریمی تأکید کرد: اخیراً شرکت ایتالیایی در خصوص احداث این مجموعه اعلام آمادگی کرده است و ماه گذشته با این شرکت قرار داد منعقد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای پتروشیمی از جمله آب و برق آن فراهم خواهد شد، ادامه داد: از جمله پساب فاضلاب اردبیل بعد از تصفیه جهت تأمین آب این واحد تولیدی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: درعین‌حال با توجه به اینکه در مقطعی اعلام شد تولید آمونیاک مقرون‌به‌صرفه نیست، محصول تولیدی به پروپیلن تغییر یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطابق با تغییر محصول تولیدی، سایت تولید نیز باید تغییر یابد که طراحی سایت جدید در دست اجرا است.

کد خبر 4241057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha